Wist je dat... de longen van Rosalie onder haar buik zitten?

Artikel 321

Het leed dat automutilatie heet

Ben je een gothic als je in jezelf snijdt? En waarom doe je dat? Wie is er mee begonnen, hoe stop je er mee en wat moet je doen als iemand in je omgeving het doet? Tim geeft raad over dit moeilijk te bespreken onderwerp van zelfverwonding.

Artikel op 7 oktober 2006 geplaatst door Bassie_Adriaan

Het leed dat automutilatie heet

AuteurHet leed dat automutilatie heet
anoniemniet aangemeld
zondag 22 oktober 2006 @ 21:01antwoorden
ik ben het hier met een deel eens ik doe het zlef ook
Bassie_Adriaan aangemeld
dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:13antwoorden
Dank je wel voor je reactie,
Als je het zelf doet beleef je het ook, dit is allemaal geschreven gebaseerd op feiten. Gevoelsmatig voelt het natuurlijk anders.

Tim

'Ich habe es nicht gewusst'

janiceniet aangemeld
dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:56antwoorden
is `t aandacht vragen?
Bassie_Adriaan aangemeld
dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:49antwoorden
Het is een manier van aandacht vragen, een schreeuw om hulp

ikniet aangemeld
dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:02antwoorden
't is geen aandacht vragen
ik heb het zelf ook gedaan in het verleden en ik wou juist dat niemand erachter kwam
x
Laat maar zittenniet aangemeld
donderdag 26 oktober 2006 @ 00:08antwoorden
Het KAN aandacht vragen zijn. Meestal niet eens in de zeurderige zin. Trouwens de angst om ontdekt te worden en de hoop om ontdekt te worden kunnen samengaan.

Dat het verslavend is, weet ik. Dat het komt door de endorfine, wist ik niet. Interessant...

Wat ik nog mis in het artikel: probeer ijsblokjes vast te houden om de pijn te vervangen, en trek strepen met een rode pen om het bloed te vervangen.

Professionele hulp zoeken is eng trouwens.
Justt meeniet aangemeld
donderdag 26 oktober 2006 @ 21:28antwoorden
't maakt tOch niet uit of je wel of niet gOthic bent. Je dOet het of je dOet het niet. Dat heeft niks met gOthis enzo te maken. oOkal dOen vele van hun er wel aan.. 't heeft er eigenlijk niks mee te maken! xx mË
liaan aangemeld
zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:15antwoorden
Volgens mij is het gevolg van te wienig aandacht krijgen. Een soort bezigheid uit verveling. zoals bijvoorbeeld: nagelbijten of bijten in balpennen.
blubbermonsterniet aangemeld
zondag 29 oktober 2006 @ 13:27antwoorden
how BrEeZaH -_-
GwoOnniet aangemeld
maandag 30 oktober 2006 @ 21:37antwoorden
't is gwn om hulp vragen. Zelf dOek 't oOk.. maar niet iedereen kun je vertrOuwen! Dus let op tegen wie je het zegt..
Mathildeniet aangemeld
maandag 30 oktober 2006 @ 21:41antwoorden
Ik raad je Jurgen aan
Bassie_Adriaan aangemeld
maandag 30 oktober 2006 @ 22:31antwoorden
Automutilatie doe je niet zomaar, daar zijn we allemaal over eens. Hulp vragen is eng. Ik weet het uit ervaring, ik zal daar open over wezen. Het is verslavend en daarom is stoppen heel moeilijk.
Maar hulp kan je ook zoeken via de huisarts of via je mentor op school!

Ikniet aangemeld
dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:16antwoorden
Of via jurgen!
Whateverniet aangemeld
zondag 5 november 2006 @ 11:57antwoorden
Goed artikel... nogal jammer van die grammaticale fouten.
Joowlniet aangemeld
maandag 13 november 2006 @ 17:40antwoorden
Die foto komt uiy de Film gothica. En het heeft niks met AM te maken want zij snijdt zelf niet, ze wordt 'gesneden door een geest'. Dus.
jamyniet aangemeld
vrijdag 17 november 2006 @ 14:15antwoorden
het is niet uit verveling ofsow als je het doet is er een rede voor ik doe het ook en ik doe het niet uit verveling veel mensen doen het asl se een hekel aanzichzelf hebben of ze hebben veel problemen dus de mensen die het doen heel veel sterkte kuss jamy xxx
jamyniet aangemeld
vrijdag 17 november 2006 @ 14:23antwoorden
je kan ook met een maatschapelijk werk prateee. als je die op sgool heb en die kan je altijd doorverwijsen nara een psycholoog k weet egt hoe het is en ik hoop dat er mensen sijn die er met mij over willen prate.... die het ook hebben sichself snijdee... ik heb laatst ook bijna zelfmoordgepleegt dus ik weet echt hoe het voelt om jeself te snijde.... kusssiee jamy
kiwiniet aangemeld
zondag 19 november 2006 @ 14:30antwoorden
ik heb het ook gedaan, zelfhaat, angst,leegte en geestelijke pijn op te vullen. ik ben er mee gestopt. maar soms heb ik een geweldige drang om er weer aan te beginnen.
jamyniet aangemeld
zondag 19 november 2006 @ 20:20antwoorden
hoelang heb je het gehad?? ik ben er ook een tijdj mee gestopt maar ben veer begonnen
anniet aangemeld
vrijdag 16 februari 2007 @ 09:51antwoorden
ja echt ontzettend moeilijk om te stoppen
maar bij mij op school, als k met de counsler zou gaan praten, word het ook aan mijn ouders verteld en dat wil ik ·bsoluut niet!!
remcotje aangemeld
vrijdag 16 februari 2007 @ 16:14antwoorden
weet dat als jij zegt tegen die counseler dat ze niks tegen je ouders mag zeggen ze dat ook niet mag doen en doet ze dat wel is ze fout bezig
snaderniet aangemeld
maandag 5 maart 2007 @ 16:13antwoorden
ja das waar maar ik begrijp het ook wel dat je het nog niet verteld ik doe het ook sinds kort maar laatst had ik mun polsen helemaal openliggen en dat valt volgens mij onderzelfmoordpoging of niet?
Banaantje aangemeld
donderdag 8 maart 2007 @ 19:09antwoorden
ik vertrouw die mensen niet ,, ik ken iemand die dingen heeft vertelt tegen hun en die heeft zijn ouders gebeld .. egt zo lullig

www.myspace.com/loosemyself

Buuze aangemeld
donderdag 8 maart 2007 @ 19:18antwoorden
ze hebben zwijgplicht. het enige is dat als je serieuze en op korte termijn zeg maar zelfmoordnijgingen hebt bellen ze je ouders, en als je jezelf echt helemaal kapot snijd of brand of iets dergelijks. normaal mogen ze het niet hoor.. en zeker niet als je het Ècht niet wilt. maar ergens is het te begrijpen in bovenstaande gevallen denk ik.

Make it count.

lauraniet aangemeld
woensdag 14 maart 2007 @ 15:08antwoorden
die foto komt idd uit Gothika en is niet echt van toepassing..maar snijden vind ik zelf geen zelfmoordpoging, tot het uit de hand loopt etc.. heb zelf aan AM gedaan en ben (gelukkig!) een paar maanden geleden gestopt, maar kwilde absoluut niet dood! Sommigen hebben dat wel, maar dat verschilt per persoon..tis niet zo dat iedereen die AM doet zelfmoord wil plegen..