Welkom op jongerenraadborsele.nl - heb jij je enquête al opgestuurd?

Het leed dat automutilatie heet

AuteurHet leed dat automutilatie heet
1234567niet aangemeld
vrijdag 23 maart 2007 @ 21:33antwoorden
Ik vind het allemaal maar eng. Ik doe het zelf ook niet. Waarom zou je dat doen? Okej, ik begrijp jullie wel, maar je doet het tog niet voor de lol hoop ik? En zijn veel mensen die het doen gothic? Zijn jullie ook gothic: Laura, Snader, An, Jamy en Kiwi? Geloven jullie niet in God?
xxx LoÔs
Melindaniet aangemeld
maandag 26 maart 2007 @ 21:50antwoorden
Maar Marlot, bij die persoon waar jij het over hebt, ging het niet meer over automutilatie hea, hou daar ff rekening mee, dat was heel wat anders.
Maar wat heeft God dan met automutilatie te maken? Ja kan ook aan AM doen en wel in God geloven.
Bassie_Adriaan aangemeld
dinsdag 27 maart 2007 @ 07:32antwoorden
In bepaalde gevallen ben je als hulpverlener verplicht zelfmoordpogingen te melden. Dit is omdat behoud van iemands leven belangrijker is soms, dan het zwijgplicht. Als iemand zijn eigen voor de trein wil werpen of zijn polsen wil open snijden, dan vind ik terecht dat een hulpverlener de taak heeft om ouders of andere instanties in te schakelen voor directe hulp.

De kritiek over de fotoís, een foto is een foto! Wij hebben zo algemeen mogelijke fotoís genomen. Je kunt op internet wel gaan jagen naar fotoís van slachtoffers van AM, maar dat doen wij liever ook niet.

En inderdaad je kunt in AM doen en ook in god geloven, het komt regelmatig voor!

Groetjes,
Tim

'Ich habe es nicht gewusst'

kelseyniet aangemeld
donderdag 5 april 2007 @ 09:12antwoorden
heey allemaal ik heb een vraagje waarom willen jullie gothic worden stommen vraag maar ik wil dat weten
Bassie_Adriaan aangemeld
donderdag 5 april 2007 @ 17:08antwoorden
Kelsey, wij willen niet allemaal gothic worden. Dit onderwerp gaat juist over, dat AM niets met gothic te maken noch een andere subcultuur!

gaat je nx aanniet aangemeld
woensdag 2 mei 2007 @ 21:44antwoorden
ik snij mezelf ook maar niet met de bedoeling van zelfmoord en ik ben ook geen gothic. het rare is dat ik er ook graag naar kijk ik ga foto's opzoeken op het internet om er naar te kijken het is allemaal nogal freaky maar ik kan er niets aan doen
sheilaniet aangemeld
donderdag 10 mei 2007 @ 20:08antwoorden
ik snij mezelf al jaren lang en ik ben ook geen gothic het heeft er hellemaal nix mee te maken echt niet en die fotos zijn extreem k doe het soms oowk zo erg maar oowk vaak niet en het klopt het kom steeds trug k krijg hulp maar kan er nog meej stoppe echt verveelend als je ergens nie mee kan stoppen k ben ermee begonne omdat k het op tv zag als klein kindje dat iemand zich sneed en er kei hard om moest lagge zo ben i kdat gaan uitproberen en eerst deed het pijn maar toen begon het goed te voelen en ik kijk ook vaak naar fotos dat doe ik om te zien da ik niet de enige bent die het doet
Bassie_Adriaan aangemeld
vrijdag 11 mei 2007 @ 09:13antwoorden
Zoals we al eerder zeiden, je hoeft niet een Gothic te zijn om jezelf t snijden. De fotoís op onze site, zijn inderdaad een extreem voorbeeld. Maar we gaan natuurlijk niet mensen vragen of ze van hun eigen automutilatie willen insturen, vandaar dat we deze kunstachtige fotoís gebruiken.
AM keert steeds terug om het een geestelijke verslaving is, misschien kan hulp de cirkel breken waar je vast in zit.
Ik hoop dat je zal inzien dat je eigen verminken, niet de oplossing is tot problemen of het geven van een goed gevoel. Misschien kan je via school, je mentor, je eigen huisarts of andere hulpbiedende instanties hulp krijgen om de cirkel te doorbreken.

Tim

broken_girlniet aangemeld
zondag 13 mei 2007 @ 00:00antwoorden
kdoe het ook,
ben geen goth mr vl mense vrage of ik goth of emo ben.
en 'k geloof ni in god fzo
Meefniet aangemeld
woensdag 16 mei 2007 @ 13:01antwoorden
Hallo.
Ik doe het ook, Ik ben geen emo, Ook geen goth. Ik ben mezelf, Ik ben geen huppelkut, Ik ben uniek, Plaats mensen niet in hoekjes. Pijn is de enige manier die ze kunnn uiten. </3
hopelessniet aangemeld
woensdag 16 mei 2007 @ 18:43antwoorden
ik deed het vroeger ooit omdat mijn vrienden het deden. mijn ouders hadden het ontdekt en sinddien is de mizerie begonnen. Het was de moeilijkste periode in mn leven.. Nu vertrouwen ze erop dat ik het nooit meer doe. Maar ik heb nog steeds de neiging en ben altijd verschrikkelijk depri, Het stopt echt nooit.. Soms kan ik het niet laten en doe ik het onder armbandjes die ik al 2jaar draag. De littekens gaan niet weg en ik ben zo bang dat mijn ouders het ooit zullen zien. En tog kan ik mezelf niet altijd bedwingen. Ik zou zo graag mn armen openkerven en het is zoo hard om het niet te doen!! ik denk dat ik de drang altijd zal blijven hebben..
hopelessniet aangemeld
woensdag 16 mei 2007 @ 18:46antwoorden
Ik bedoel dt ik het nu niet meer doe door mn vrienden.. maar daardoor is het begonnen
shandyniet aangemeld
zaterdag 19 mei 2007 @ 17:22antwoorden
ik heb het gedaan maar ben ermee gestopt omdat myn ouders en de mense op school enz derachter ware gekome. kheb toen kei veel ambras thuis gehad enz mja den drang blijft altijd om het te doen en kdenk ni da diejn ooit nog ga verdwijne.kheb er ok geen spijt van ofzo da'k da heb gedaan alleen bekijkt iedereen mij nu als een gestoord iemand en ik word ok vaak uitgescholden voor emo of gothic terwijl 'k da helemaal ni ben, da heeft er helemaal ni mee te make gots enz
Myrnaniet aangemeld
zondag 20 mei 2007 @ 20:42antwoorden
Ik doe t zelf ook van af mijn 12de.. ik kan er niet meeJ stoppen maar t komt omdat k zoveel prblemen heb.. en tsja .. wat ga je dan doen? jezelf maar pijn doen want een ander kan je t niet aan doen.. mAAR stoppen kan k niet!!
liesjniet aangemeld
zondag 20 mei 2007 @ 21:06antwoorden
heb et lang gedaan. nu gestopt door mn vriendje.. Voor foto's ==> www.psyke.org
iemand die ie nietsniet aangemeld
maandag 21 mei 2007 @ 12:05antwoorden
Weetje.. Ik snij mezelf net maar heel wat vriendinnen van mij doen het wel.. Ik moet zeggen dat het wel verleidelijk is..
Maar er is 1 ding. Omdat dit alles wordt gekoppeld aan aanstellerij geloven mensen je problemen niet meer..
en mischien gaat de dwang met verloop van tijd wel weg maar je littekens blijven..
kus meisjemeteenmening
sennniet aangemeld
woensdag 23 mei 2007 @ 21:04antwoorden
ik heb het wel is geprobeerd alleen.. het doet best veel pijn dus ja.. ik heb daar aan tege wel me arm vaak late dicht knijpe ofzo met een elastiekje maar verder durf ik nog niet... ik weet dat het slegt is maar het is wel een goee alfeidding wanti k voel me eenzaam enzo maar alsi k het doe vin ik het weer egt heel siielig voor me lichaam en moet ik der bij janke... maar het is sosm wel kalmerend eigelijk.. ik ben tog niet verslaafd en me meoder vin dat ik geen probleme heb dus ja
Bassie_Adriaan aangemeld
donderdag 24 mei 2007 @ 10:33antwoorden
Inderdaad omdat het vaak ontdekt word stoppen mensen, alleen de neiging blijft nog wel. Het verdwijnt pas wanneer je de verslaving als het ware weghaalt. Dat kan via therapie of blijven praten met mensen die je kan vertrouwen.
Je kunt stoppen, er zijn altijd mogelijkheden en kansen. Ze zijn niet gemakkelijk en het vraagt soms dat je hulp moet vragen.

star_addictedniet aangemeld
donderdag 31 mei 2007 @ 19:19antwoorden
ik heb zelf ook boderline en doe het al 3 jaar ...Loop ook niet in de zomerin een t-shirt altijd en truitje me lange mouwen. Zelf heb ik al meerdere malen geprobeert te stoppen maar dan gaat het weer een 3 maanden goed en dat komt het dubbel zo hard terug dat ik weer naar de huisartsen post kan gaan en weer kan laten dichthechten. dus leuk is het zeker niet..
Behind_That_Reasonniet aangemeld
dinsdag 5 juni 2007 @ 06:43antwoorden
heb t zelf ook veel gedaan, ben nu gestopt,, of naja geminderd, mn vriend doet het zelf ook alleen wat extremer, daar schrok ik zo erg van dat ik gemiderd ben. aan de ene kant goed maar de andere kant niet echt dat ik via die reden moet stoppen,. i kweet somsn iet hoe ik hem moet helpen, dat gevoel van onmacht is eigenlijk best erg
appieniet aangemeld
dinsdag 5 juni 2007 @ 19:44antwoorden
ik heb het nu al tweede keer gedaan en nu heb ik voel van dat ik spijt heb dat ik gedaan heb. maar toch is geholpen met er over praten van de problemen hopelijk ga ik het nie meer doen maar het gewoon door mij zelf op tekroppen
Angelniet aangemeld
vrijdag 8 juni 2007 @ 21:00antwoorden
Ik doe het nu al 7maand
Angelniet aangemeld
vrijdag 8 juni 2007 @ 21:01antwoorden
Het komt door alles wat ik vorig jaar heb meegemaakt.OP school kan ik er met iemand over praten.
Maar toch blijf ik het doen ik voel mij dan altijd zo schuldig tegenover die leerkracht.
Angelniet aangemeld
vrijdag 8 juni 2007 @ 21:03antwoorden
Maar de drang is zo groot
dat ik het niet kan afleren
lp-iz-coolniet aangemeld
maandag 11 juni 2007 @ 17:55antwoorden
ik deed het zelf en begin het af te leren, maar het is zo verleidelijk als ik pijn heb...in m`n hoofd...het haalt de pijn die ik heb even weg, maar komt even later 10x zo hard terug.....wat voor oplossingen zijn er om te stoppen???