Het leed dat automutilatie heet
| Auteur | Het leed dat automutilatie heet |
| ?niet aangemeld | donderdag 16 augustus 2007 @ 19:38antwoorden |
| lp_iz_coolniet aangemeld | donderdag 16 augustus 2007 @ 23:02antwoorden blijf volhouden ana t idee van waar je mee bezig bent lief, want uiteindelijk kan je je eruit komen./.. |
| Mimi/ Michelleniet aangemeld | zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:13antwoorden
Mooi dat t goed gaat kdenk niet dat ik het lang volhoud om te stoppen...krijg steeds weer die neiging Maar tog denk ik dan aan mn vrienden...en dan doe ik het tog nie... Ik heb eerst met een psychiater en nog wat andere mensen gepraat....en die willen me de nut van het leven in laten zien...en bla bla bla en dat ik niet zo negatief moet denken....Maar dat heeft niks gedaan bij mij....nu heb ik nieuwe vrienden...en een daar van is dus mn vriendje en een andere daar heb ik eergister mee gepraat en toen pas drong het tot me door.....Ik moet veranderen....Meer zelfvertrouwen, minder verlegen, positief denken, het nut van het leven in zien, meer blij zijn....enz....En het gaat nu wel beter...Heb gister heel veel lol gehad...Mn vriendje zit nu in spanje...Dus soms denk k....Ik kan mezelf weer snijden want als hij er weer is zijn het al littekens....Maar ik doe het gewoon niet meer.....Ik wil absoluut geen terug val.... |
| lp_iz_coolniet aangemeld | maandag 20 augustus 2007 @ 10:36antwoorden Mimi/michelle...echt super dat je daar aan denkt...terug vallen gebeuren...dat heb ik ook nog steeds...dat negatieve..dat je dat niet moet doen..is soms gewoon gelul, want er zijn dingen waar geen positieve dingen tegenover staan...denk echt heel sterk aan de mensen van wie je houdt..want die mensen, houden ook van jou, en ze zouden niet willen dat jou iets overkomt..kusje me |
| Nikii aangemeld | maandag 20 augustus 2007 @ 16:02antwoorden al die reacties kun je toch niet serieus nemen.. |
| lp_iz_coolniet aangemeld | maandag 20 augustus 2007 @ 22:16antwoorden waarom niet??? reacties van deze mensen hebben mij in dingen in laten zien, en wat is daar mis mee...wil je me dat uitleggen? |
| Nikii aangemeld | dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:10antwoorden Ik wordt er alleen maar droevig van om sommige/vele reacties te lezen .. ik weet niet maar kan jij echt al deze reacties serieus nemen .. ?
Misschien dat jij er wat aan heb gehad .. dat is fijn voor jou. Maar om te lezen dat zoveel mensen het doen .. ik kan het gewoon niet serieus nemen .. tegenwoordig hoor je zo vaak dat iemand zich snijdt om helemaal geen reden , najah meer omdat andere het ook doen en het "in" is(?!) .. dat is jammer .. misschien dat ik het fout heb maar ik kan niet geloven dat al deze mensen die een reactie hebben achtergelaten er allemaal ECHT een probleem mee hebben.. |
| lp_iz_coolniet aangemeld | woensdag 22 augustus 2007 @ 01:23antwoorden ik lees alle reacties met respect, maar je hebt wel gelijk...dat kan je niet weten....k weet t eigenlijk niet....maar k respecteer echt wat je geschreven hebt |
| gothic F Lniet aangemeld | zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:02antwoorden mjaa, ik heb me maar 3 keer gesnede, en ik stop er nu mee, dakzij deze reacties te lezen, bessef ik nu wat anderen voelen, ik ben mn beste vriend verloren, maar ik ga hem niet terug krijgen door mezelf te snijden, vanaf nu aan, stop ik ermee |
| lp_iz_coolniet aangemeld | zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:13antwoorden echt super van je |
| hereticniet aangemeld | vrijdag 7 september 2007 @ 17:36antwoorden ik heb 4 jaar lang gesneden en vond het heel erg moeilijk om te stoppen ik heb er 2 jaar een behandeleing voor gehad en ik meen echt uit me hart dat een behandeling echt helpt want je staat hier niet alleen in !! en als je gestopt bent en je kijkt trug denk je van hoe heb ik dit ooit kunnen doen ... der blijven alleen maar lelijke littekens over waar je de rest van je leven mee loopt en dan kun je dneken ja ik heb toch al die littekens dus waarom zou ik stoppen ? maar je kunt ook naa je littekens kijken en denken dit heb ik maar mooi overwonnen ! iedereen die zichezlef nog snijd wil ik zegge houd moet en je kunt hier uiteindelijk echt wel mee stoppen !! je moet alleen vertrouwen hebben in andere mensen |
| lp_iz_coolniet aangemeld | maandag 10 september 2007 @ 15:11antwoorden ik heb t weer gedaan....ongeveer 2 weken geleden...t was zo erg dat ik naar de dokter moest, en er kwamen 4 hechtingen in....t ging thuis slecht en tussen mij en m`n vriend ook, en k klapte dicht.....me moeder was erg kwaad, ze zei " moet ik een mes pakken en er nog een paar bij maken...."zal k een foto maken voor je 8er grong.....klater had ze wel spijt, maar k wil jullie dit echt voorkomen....m`n ouders vertrouwen me niet meer..... |
| Roosniet aangemeld | dinsdag 11 september 2007 @ 21:40antwoorden Hallo allen...
Ontzettend knap sowieso om erover te "praten". Ik ben zelf een borderliner...Heb ook jarenlang aan AM gedaan, maar ben nu ook al enkele jaren gestopt, zonder terugvallen, zonder hulp. In het begin had ik er ontzettend veel moeite mee om mn armen, de littekens te laten zien. Droeg altijd lange mouwen, maar sinds iets meer dan n jaar trek ik me ook daar niets meer van aan. Heb toen een jongen/man ontmoet, is mijn allerbeste vriend. Hij was de eerste die mij volledig accepteerde. Dus mij MET mijn littekens en mijn ellende. Inmiddels (sinds paar maandjes) ben ik ook zover dat ik kan zeggen, die littekens, zijn een deel van mij. Ja ze zijn lelijk en ja ik heb er in zekere zin spijt van. Maar ze helpen me ook om in te zien hoe "goed" ik het nu heb. En alles wat er is gebeurt, elke keer dat ik heb gesneden, heeft geholpen om mij te vormen tot wie ik nu ben. En de persoon die ik nu ben, daar ben ik best trots op. Doe nu een opleiding SJD, eigenlijk om jongeren te helpen. Om hun de kansen te kunnen bieden die ik jaren geleden zelf heb gecreeerd. Mocht iemand willen praten (of wat dan ook)... I'm always willing to help... Succes allemaal! Kus Roos |
| anoniemniet aangemeld | vrijdag 14 september 2007 @ 21:44antwoorden ik ken 5 mensen die het doen.
vandaar dat ik naar info zocht. vandaag was een belangrijke dag. een van die 5 heeft namelijk samen met mij en een vriendin zijn zakmes weggeooid. in het water. voor hem moeilijk te beseffen dat hij het heeft gedaan. voor mij &mijn vriendin een grote opluchting. maar ik geloof dat het hem lukt. samen met ons, samen met de mensen die van hem houden, bij 2 van de andere ligt het iets ingewikkelder. dat gaat niet zomaar meer. maar ik wil iedereen vertellen; praat erover met iemand. iemand ie je vÛledig vertrouwd waarvan je weet dat hij.zij het niet meteen aan de hÈle wereld door verteld, waarvan je weet dat hij.zij je niet uitlacht. &ik hoop dat door dit, mensen gaan beseffen dat het fout is! xx |
| gaat je neks aanniet aangemeld | vrijdag 14 september 2007 @ 22:06antwoorden uhmz nikki
volgens mij heb jij echt geen idee waar jij het over hebt ik doe het zelf ok en het is voor mij geen plezier om er naar te kijken en ik doe het niet omdat het in is want geen mens die ik ken die voor de rest van zijn leven met litekens wil lopen. voor de rest wil ik kwijt je hebt oook geen idee hoe ik me voel dan raak ik mezelf gewoon kwijt op zo moment me ouders weten het en zit bij een psygiater maar me ouders willen hetniet onder ogen zien dat hun dochter het doet |
| Ellenniet aangemeld | zondag 16 september 2007 @ 00:09antwoorden wel ben hier al tijd niet meer op geweest e dacht er nu net aan
nikii zegt gaat er egt wel ovr, ja er zijn veel mensen die het doen en als je het niet "leuk" vind om te lezen lees het dan niet zou ik zeggen tegewordig voel ik me weer vele slechter, sinds het school begonnen is, snijden valt nogal mee wel alleen in men onderbeen en niet zoveel kwas al drie weken gestaopt en over laatst trug eens gdaan, ik loop er altijd heel depressief bij, mss omdak ik me minder snij, dat kan wel.. maar allesiens ik was dus depressief op school enja dan is het niet get aanmoedigend om te horen dat het stom is en niet leuk enz dat ik er zo bij loop dus dan hadk me weer gaan snijden, normaal doe ik dat ik mijj kamr en is het al gestopt met bloeden maar dat was op de wc en moest dus direct weer door, er waren zelf wat bloedsporen te zien op mn broek , niemand had het gemerkt ik spreek er ook met niemand meer ovr, vroeger vertelde ik het altijd tege ÈÈn iemand, maar daarvan hebk nu daar dat da een stomme bitch is.. in de liefde is ook alles behalve goed daarom ga ik me slecht voelen heb dus gwn een suprslecht zelfbeeld en kan alleen maar aan slechte dinge denken, maar dat doe ik niet express... |
| Nikii aangemeld | zondag 16 september 2007 @ 14:23antwoorden dit is een forum voor iedereen en daar bij zijn mensen met verschillende meningen (zie bijv bij skinheads). Dus dat ik niet samen met jou op 1 lijn zit kan gebeuren.
Ik weet niet, als jij beter mij post had gelezen had je je niet zo aangesproken hoeven voelen. want ik weet zeker wel waar ik het over heb als ik zelf veel mensen om me heen heb gezien die zoiets deden omdat dat het "cool" was. Sommige post in dit forum kan ik gewoon niet serieus nemen,hele post met verhalen met details hoe ze zich snijden.Als je er echt niet blij mee bent met waar je mee bezig bent , zeg je zulke dingen niet. als ze zo makkelijk in detail kan vertellen , kun je beter gewoon met iemand over je problemen praten waardoor je je snijdt. misschien helpt dat wel. |
| Ambjeniet aangemeld | maandag 17 september 2007 @ 18:51antwoorden Ik zat vandaag bij CKV naast een jongen die zichzelf sneed |
| someoneniet aangemeld | maandag 17 september 2007 @ 21:56antwoorden Watch this!!
http://www.youtube.com/watch?v=L_o0eYgaTDE&eurl= @ Ambje - Je kunt hem alleen helpen als hij er klaar voor is, als hij Ècht wil gaan stoppen. Wat je wel kan doen is hem laten weten dat je ervoor hem bent |
| lp_iz_coolniet aangemeld | dinsdag 18 september 2007 @ 20:55antwoorden k lees dit met verbazing...ik wil niet in rood licht.....je laat toch niet iemand creperen onder het pestne...t is net begonnen so what...k word ook gepest...met niks doen...help je echt niet |
| someoneniet aangemeld | woensdag 19 september 2007 @ 09:34antwoorden Ik vind ook dat er iets gedaan moet worden tegen pesten! Je hebt geen idee wat het met dat persoon doen!! (Ook al doet hij/zij mss alsof het uhm niks doet, dat is nÌÈt zo).
Waarom zou je niet voor hem opkomen? Iemand moet de eerste zijn, er zijn vast meer mensen die hem willen helpen maar niet durven, maar iemand moet de eerste zijn.. maarja zolang niemand iets doet zal de rest ook niks doen |
| Bassie_Adriaan aangemeld | donderdag 20 september 2007 @ 08:30antwoorden Ik heb het filmpje bekeken! Ik vind het een goed filmpje en het geeft goede voorlichting.
Snijden dat gebeurt, jongeren die uiten zich tegenwoordig steeds meer door zichzelf te verwonden! Daaraan moeten we wat aan gaan doen. Maar dat is niet gemakkelijk. Het ligt in de handen van de hulpverleners, maar ook bij jullie! 'Ich habe es nicht gewusst' |
| lp_iz_coolniet aangemeld | dinsdag 25 september 2007 @ 15:48antwoorden k vond om eerlijk te zijn t filmpje niet zow geweldig.....maar da's mijn mening natuurlijk.....k heb samen met een vriendin een site gemaakt.....tegen het pesten en zoveel andere dingen.....als het je leuk lijkt...zoek hem eens op...www.freewebs.com/sos-universe
kusje my |
| Eenzaam meisjeniet aangemeld | zaterdag 29 september 2007 @ 12:27antwoorden Ik snij me al 8 jaar wegens problemen thuis enz.
Ik had het vorig jaar aan mijn leerkracht van Wisk. verteld. Ze had me gezegd dat ze het geheim ging houden en dat ze me ging helpen. Ik vertrouwde haar echt heel erg. Tot op een dag dat ze de ziekenwagen naar me thuis stuurde omdat ze ongerust was! Erg hÈ. Nu vraagt ze iedere dag aan mijn leerkrachten die ik nu heb hoe ik ben in de klassen. Heel de school weet het dat ik dit doe en ook het clb. Maar hulp krijg ik niet! Mijn vrienden en vriendinnen hebben me laten vallen als een baksteen. Weet er iemand raad? XX |
| Bassie_Adriaan aangemeld | zaterdag 29 september 2007 @ 12:29antwoorden Ga naar je schoolpsycholoog en vraag daar om de hulp. Ik weet dat het eng is, je mag het ook op een briefje schrijven en dan naar die gene sturen.
Maar hulp kan van groot belang zijn, het kan ook een wereld van verschil uitmaken. 'Ich habe es nicht gewusst' |