Het leed dat automutilatie heet
| Auteur | Het leed dat automutilatie heet |
| dorineniet aangemeld | vrijdag 27 november 2009 @ 21:13antwoorden ik doe het al jaren
ik heb zo'n *** leven ik weet niet meer wat ik moet |
| quirineniet aangemeld | vrijdag 27 november 2009 @ 21:18antwoorden ik snij me ook,
maar ik zoek al hulp.. ik weet niet wat ik moet doen, met de pijn. ik kan het niet op mijn hart laten rusten daarom probeer ik die pijn te vergeten en me te richten op mijn pijn in mn huid.. |
| dorineniet aangemeld | vrijdag 27 november 2009 @ 21:21antwoorden quirine ik snap jou helemaal!
maar ik heb gewoon niet genoeg liefde denk ik en niemand wil het geven |
| quirineniet aangemeld | vrijdag 27 november 2009 @ 21:24antwoorden Fijn...!
Ik zit er echt mee.. maarja, dan doe ik domme dingen. dat weet ik, maar het is verslavend. ik kom er niet van af.. &tegelijk walg ik van mezelf. ik wil je de liefde gevenn... |
| dorineniet aangemeld | vrijdag 27 november 2009 @ 21:29antwoorden ik ben verslaafd, en het is zoo enorm kut gevoel alleen wanneer ik het heb gedaan dan voel ik me goed maar tegelijkertijd moet ik huilen van blijdschap |
| quirineniet aangemeld | vrijdag 27 november 2009 @ 21:33antwoorden klopt, je komt er niet zomaar vanaf
ben ik achter gekomen. ik probeer gewoon alles om te zetten in lichamelijke pijn! net als jij doet |
| nieckniet aangemeld | zaterdag 28 november 2009 @ 11:36antwoorden ik doe het al 8 jaar mijn ouders waren geschijeden en mijn vader ging weg toen kwam een vriendin van me op het idee om zigzelf te gaan snijden en ik dagt hoe is dat dus ik probeer het ook zins dien heb ik een heel erg kut levendje met snijden branden en zelfmoord gedachten
ik haat mezelf en heel veel vrienden gingen bij me weg begin er egt niet aan want als je het eenmaal doet kom je er niet vanaf |
| tjeklieniet aangemeld | zaterdag 28 november 2009 @ 19:51antwoorden het is zo kut!
vrienden van me doen dit en ik zelf ook, ik heb 2 mensen beloofd dat ik het nooit meer ga doen! en dat werkt! puur uit prioritijd..en ik ben ook nog niet zo ver! het help volgens mij alleen op het moment zelf.. ik wil jullie nu bijvoorbeeld zoo graag helpen!! het is egt erg als mensen zo moeten leiden..en het is niet nodig..het had niet zo ver mogen komen.. zoek alsjebliefd hulp! het maakt nie uit bij wie! .. |
| lindaniet aangemeld | dinsdag 5 januari 2010 @ 17:20antwoorden pijn is vijn
ik doe het omdat het moet omdat het voor straf is en ik daarom boet |
| Ellenniet aangemeld | zondag 10 januari 2010 @ 22:07antwoorden Poeh, soms denk ik.
Wat een drama, wat een gezeik. Maarja.... op een zwak moment krijg je toch ook van die "depressieve" gevoelens. Weet je, 5 jaar geleden sneed ik mezelf ook heel veel. Oh my god, wat was dat een fijn gevoel om te hebben. Maar die littekens, AFSCHUWELIJK! Niet om aan te zien gewoon. Maarja goed, na een hoop drama op een gegeven moment zoveel drama dat de snee te groot en te diep was. Naar de dokter en hechten die handel. De dokter liet het er niet bij zitten en ik moest naar een psycholoog, rare vent overigens. Na daar een keer geweest te zijn, stuurde hij stuurde me door naar jeugdzorg. Nouja goed, daar had ik uiteraard geen zin in en mijn ouders zijn daar alléén naar toe geweest zonder mij. Mijn ouders zijn daar geweest en dat was het, nooit meer terug daar naartoe. Nou mooi! Daar ook weer vanaf. De littekens vind ik afschuwelijk, dus probeerde ik het op andere manieren waar ik niet zoveel littekens aan over zou houden. Na enige tijd is het met heel veel moeite steeds minder geworden. Maar nu 1 probleem. Ik ben heel gelukkig, heb niets te klagen. Heb het erg naar me zin. Maarja... soms heb ik ineens zo'n stemmingsomslag. Echt een grafstemming om NIETS. En ohhhh men, ik zou mezelf dan wel helemaal open willen snijden. Maar die littekens. Walgelijk. En.... het heeft me ZO veel moeite gekost om het zelfbeschadigen te verminderen, dat ik nu niet ineens weer wil omslaan. Het probleem is alleen, als je het weer een keer doet... dan is het zooooo lekker dat je het weer wilt. En dat zie ik dus niet zo zitten! Stom toch eigenlijk hè? Geen armoede, geen ziekte, goed leven, haast niets te klagen. En dan nog het verlangen hebben naar dit soort onzin. Snap jij het? Er zijn zo ontzettend veel mensen die het zoveel slechter hebben dan ik om wat voor reden dan ook. En ja, dan stel ik me zo ontzettend aan met al dit gezeik. Ik snap er zelf echt helemaal niets van hoor! Iemand die er wel iets van begrijpt? |
| Ludwineniet aangemeld | zaterdag 23 januari 2010 @ 22:02antwoorden zelfs nu ik in een instelling zit snij k nog steeds. ergens wil ik t niet.
maar ook weer wel. k hou van de rust van de controle. blegh. k haat mn leven ben depressief, heb emotieregulatieprobleem en ptss. hiep hoi. elke keer weer lever ik mesjes in bij de leiding. en even later op een rotmoment dan koop k of nieuwe, of gooi een glas kapot of k haal nieuwe van thuis. wat ben k toch naief. k wil gewoon fucking stoppen met deze onzin. en toch doe ik t elke keer weer. het helpt wel hoor, het snijden. het maakt me rustig en geeft controle terug. maar fuck fuck fuck. k weet dat dit niet oke is. maar stoppen lijkt me gewoon niet te lukken ofzo. damn |
| maayniet aangemeld | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:21antwoorden pijn is fijn, nou geloof me, er zit een kern van waarheid in...
ik doe mezelf pijn om de andere pijn weg te werken. alles wat ik voel, stop ik in het mes, ik wil er zo graag mee stoppen, en aan de andere kant ook niet... wie wil er over praten?! xxx |
| markniet aangemeld | woensdag 10 maart 2010 @ 23:04antwoorden ik doe het nu al 5 jaar en ik kan er gwn niet afkomen ik probeer de littekens op alerlei manieren te verbergen maar soms ziet iemand het en dan word ik voor geestelijk gestoord aangezien ik kan nu niet meer naar het zwembad of gwn rondlopen in een t-shirt zonder bang te zijn dat iemand het ziet weet iemans mischien iets om er van af te komen?? |
| markniet aangemeld | woensdag 10 maart 2010 @ 23:04antwoorden ik doe het nu al 5 jaar en ik kan er gwn niet afkomen ik probeer de littekens op alerlei manieren te verbergen maar soms ziet iemand het en dan word ik voor geestelijk gestoord aangezien ik kan nu niet meer naar het zwembad of gwn rondlopen in een t-shirt zonder bang te zijn dat iemand het ziet weet iemans mischien iets om er van af te komen?? |
| Niekniet aangemeld | donderdag 11 maart 2010 @ 11:53antwoorden Ik doe het zelf niet maar iemand die mij lief is wel, ik zag op een forum iemand die aanbood als je hulp had met haar te mailen, dit heb ik gedaan!
Ik heb van haar een heleboel informatie gekregen, maar het belangrijkste van alles was dat als je dit doet je zeker hulp moet zoeken! ze zei dat ik het op alle mogeleijkheden moest proberen bijv: Maak een afspraak bij het GGZ, zeg dat je een verassing hebt of lok hem/haar er op een andere manier heen ZORG DAT HIJ/ZIJ NAAR BINNEN GAAT! ze heeft me dit tientallen keren verteld dat dit heeeeeeeel belangrijk is!! doe het dus gewoon.. HET GAAT JULLIE LUKKEN! echt waar! info hierover enzo? mail naar pinotju_1991@live.nl |
| Veraniet aangemeld | maandag 12 april 2010 @ 12:24antwoorden Ik heb het ook heel lang gedaan. Ik was 12 toen het begon en nadat ik 19 ben geworden gebeurd het nog steeds wel eens, maar een stuk minder. Ik heb wel hulp gehad. Op de school waar ik toen zat ben ik toen ik finiaal doorbrak heel goed opgevangen en toen is er eindelijk wat gebeurd. Ik heb 3 jaar bij JZ gelopen en ga pas sinds dit schooljaar niet meer. Daar kreeg ik de diagnose Borderline. Prima. Ik had al een vaag vermoeden dat alleen maar bevestigd is. Op school weten ze het en houden ze me in de gaten, net als thuis. Eigenlijk over al wel.
De littekens... Ja... Blijft een hekelpunt. Maar het heeft mij gemaakt tot wie ik ben en ik draai er niet opheen. Ik draag gewoon shirtjes en geef ook gewoon antwoord erop. En ook eerlijk. Wat heeft het voor zin om er over te liegen? Kop in het zand steken helpt ook niet, wel? Maar goed. Ik heb er ook niet om gevraagd. Het is mij ook min of meer overkomen. Het was een manier om te overleven en erger te voorkomen, en dat is gelukt. Inmiddels ben ik 19 en twee zelfmoordpogingen rijker, maar ik leef nog en blij blij met wat ik heb. Degene die mij heeft opgevangen op school destijds heb ik nog steeds contact mee en heb ik ook heel erg dankbaar. Ik wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als zij er niet was geweest... Dus voor iedereen: weet dat je er niet voor gekozen hebt, maar blijf vooral ook inzien dat het uiteindelijk beter gaat. Je gaat gewoon een opleiding doen en je gaat er komen, dat weet ik zeker |
| JANE LEENDERSniet aangemeld | zondag 9 mei 2010 @ 21:29antwoorden
Hey, Ik ben Jane Leenders, de echte Jane Leenders toen dit op deze site werd geplaatst werd ik gepest en hebben smeerlappen dit hier geplaatst, ik weet nogsteeds niet wie maar ik zou willen dat dit eraf wordt gesmeten!! Ik snij mezelf helemaal niet!! |
| naam loosniet aangemeld | donderdag 20 mei 2010 @ 23:28antwoorden zo als linda al zij bijna een half jaar trug
pijn is fijn. ik was ooit heel agresief (of hoe je da ook schrijft beetje last van dyslektie) en nu ni meer als ik boos ben ga ik geen anderen meer slaan op erger. ik straf mezelf niet ik straf anderen alleen dan door me zelf te straffen, nee wacht ik spaar anderen door me zelf te straffen. en jane je moet je nix van die smeerlappen aan trekken laat ze lkkr voor wat ze zijn ( ni da dat veel is maar goed bye bye me |
| Litteken-Mniet aangemeld | dinsdag 8 juni 2010 @ 16:28antwoorden Ik heb het een paar maanden geleden voor het eerst gedaan. 2 Maanden geleden kwam mijn moeder erachter, en het bleef bij een waarschuwing. Ik was namelijk zo dom geweest om het in de buurt van mijn pols te doen. Ook moest ik een shirt met driekwartmouwen aan, omdat mijn shirts met lange mouwen in de was zaten. Ik heb toen de hele dag met mijn armen over elkaar gelopen, maar het is toch ontdekt. Ik vertelde haar niet de waarheid, omdat ik geen behoefte had om dat te doen.
Een aantal weken later, toen ik het weer meerdere malen had gedaan, kwam ze er weer achter. We hadden een heel lang gesprek. Daar bleef het gelukkig bij, maar als ik het nog 1 keer zou doen, zou ze hulp van buitenaf erbij halen. Dat wilde ik natuurlijk niet. Sindsdien heb ik het niet meer gedaan, maar ik verlang er wel iedere dag naar. Ik probeer er niet aan te denken, maar het komt telkens terug. Aan de ene kant schaam ik me voor mijn littekens. Ik heb gemerkt dat ze niet snel weg zullen gaan. De laatste paar dagen is de drang om het te doen weer héél groot. Maar eigenlijk moet ik mezelf leren beheersen, maar het lukt gewoon echt niet. Ik verlang naar het fijne gevoel wat je krijgt als je snijdt, het maakt me dan op dat moment niet uit dat ik littekens zal krijgen (achteraf heb ik er soms wel spijt van). Ik wil graag sterkte wensen aan iedereen die het ook meemaakt! |
| thainneniet aangemeld | zaterdag 26 juni 2010 @ 22:22antwoorden ik beschadig mezelf al vanaf klein kind,
ging altijd wat verder als een ander en was dan verbaast over het resultaat, ik raak weg, voel niets dan, ik houdt echt niet van pijn hoor, maar ik voel er niets van, zie alleen maar wazig en in trance lijkt wel. 2 jaar terug hebben ze me vertelt dat ik een dissociatieve stoornis heb en dat het daardoor komt dat ik het dan niet voel, dat ik als klein kind heb geleerd mijn gevoel uit te schakelen. Ik voel me veel beter als ik gesneden heb, maar het werd steeds erger en ik ben bang voor dokters en toen heb ik geprobeert het niet meer te doen, dat is heel lang gelukt tot afgelopen donderdag, ik heb nu wonden die ook helemaal rood en dik worden maar durf niet naar de dokter maar woensdag mag ik naar mijn behandelaar, daar kan ik het vragen en mis hien is het dan wel weg. heb wel veel littekens, durf niet te zwemmen en probeer het te bedekken, dat is wel erg warm en lastig. |
| willekeniet aangemeld | vrijdag 23 juli 2010 @ 22:20antwoorden Hallo,
Ik kom hier even kijken omdat ik betrokken ben bij 2 mensen die zichzelf snijden. Allebei prachtige mensen maar ook heel kwetsbaar. Ik heb het idee dat sommigen ook zoveel hebben meegemaakt dat ze niet meer op een positieve manier bij hun gevoel kunnen komen en als je dan toch heel veel voelt of juist niet weet wat je voelt, gaan snijden zodat duidelijk is dat je pijn voelt. En natuurlijk komt na een poosje ook de fysieke verslaving om de hoek kijken maar dat is niet de oorzaak zoals ik het nu zie vanuit mijn hoek. Schiet maar op mijn mening want ik ben razendbenieuwd naar andere meningen en ervaringen |
| cynthianiet aangemeld | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:29antwoorden ik doe het nu al 10 jaar en nog is het moeilijk om het niet te doen
het is een soort van verslaving iedereen gaat er anders mee om de meeste mensen denken van dat we aandacht willen maar die begrijpen het verkeerd ik heb er verschillende soorten therapie voor gehad maar niks werkt je moet het uit je zelf doen uiteindelijk maar ik weet hoe moeilijk het is ik probeer ermee op te houden maar jah dat lukt me nog niet ik doe het bijna iedere dag weer opnieuw en later denk van waar ben ik mee bezig maar dan voel ik me veer depri en dan gebeurd het weer maar dat hoort bij mij borderline soms zie ik het leven niet meer zitten maar dan denk ik aan de mensen die om mij geven en dat zijn er maar 2 de rest heeft me in de steek gelaten omdat ik me zelf snij en ik heb zoiets van laat ze lekker hun begrijpen het niet goed en ze gaan er al van uit dat mensen die snijden gestoord zijn mensen heel erg veel succes groetjes cynthia |
| anoniemniet aangemeld | vrijdag 3 september 2010 @ 10:19antwoorden hallo,
ik snij mezelf al 8 jaar en probeer ermee te stoppen. Iedere keer gaat t even goed maar uiteindelijk gaat t iedere keer weer fout. Ik kan het nu wel redelijk in de hand houden gelukkig en doe het nu nog maar 1 keer in de 2 tot 3 maanden. Wel sta ik nu dus helemaal onder de littekens en heb dat ook net als bijna iedereen jarenlang willen bedekken maar doe dat niet meer. Ik ga gewoon zwemmen doe gewoon een t-shirt aan en eigenlijk valt t best wel mee. Sommige mensen kijken wel maar daar geef ik niks meer om. Als ze t niet willen zien moeten ze maar ergens anders kijken. En voor iedereen hier geef niet op ooit komt t goed en trek je niks aan van wat andere van je denken. |
| dcniet aangemeld | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:22antwoorden hallo
ik heb het zelf ook erg lang gedaan ik ben in groep 8 begonnen om dat ik veel gepest wert en buiten gesloten er wert dag in daguit gezecht dat ik dom was en zo voort later gaa je twijflen en ga je het zelf ook denken ik ben nu 2 jaar gestopt door steun van vrienden heb nooit bij de ggd of iets gezeten maar praten met vrienden helpt echt dus mensen als je bang bent om naar zo iemand te gaan pareten met vrienden teknen of dichten help ook erg goed mocht dat idd echt niet helpen dan is er niks anders dan andre hulp zoeken ik lees veel op andre sitse en daar leer je een hoop van maar alles komt goed ook al lijkt het van niet dus mensen geef niet op je bent nooit alleen ook al lijkt het vaak van wel er zijn altijd mensen die om je geven gr d |
| Kimniet aangemeld | dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:17antwoorden Ik wil deze site graag aanbevelen als dat mag: http://www.automutilatie-site.nl
Ik heb er echt ontzettend veel aan gehad! |