Wist je dat... alle jongerenraadsleden met Ellen mogen daten?

Life on an edge: Borderline

AuteurLife on an edge: Borderline
Buuze aangemeld
dinsdag 30 januari 2007 @ 19:38antwoorden
prisma:
<b>grens:</b> <i>scheidingslijn</i>
haha, maakt nix uit.. gedicht is inderdaad erg mooi!

Make it count.

De_Kanarie wannabe
dinsdag 30 januari 2007 @ 19:47antwoorden
het gaat inderdaad om hetzelfde. hoe we het ook vertalen, de boodschap zal hoe dan ook wel overkomen
x,
Noah

http://www.myspace.com/noahanus

Bassie_Adriaan aangemeld
woensdag 31 januari 2007 @ 00:51antwoorden
Het gedicht is inderdaad prachtig, ik heb het gevonden op een site van een vriendin van mij. die het niet erg vond dat ik het gedicht even op deze site plaatste.

'Ich habe es nicht gewusst'

De_Kanarie wannabe
woensdag 31 januari 2007 @ 03:24antwoorden
tipje: luister eens naar Black Heart van Calexico. misschien verklaart dat een hoop dan hoef ik niet zo veel meer uit te leggen namelijk

http://www.myspace.com/noahanus

angeliqueniet aangemeld
zondag 4 februari 2007 @ 15:48antwoorden
Goed stuk
Hoop dat er mensen zijn die het nu iets beter snappen, wat het is enz ; )
Bart Hekmanniet aangemeld
zondag 25 maart 2007 @ 19:41antwoorden
Wow.

Ik ben blij dat er wat aangedaan wordt!
Bassie_Adriaan aangemeld
maandag 26 maart 2007 @ 17:20antwoorden
Inderdaad, we zijn daar ook voor. Om jullie informatie aan te bieden, zodat jullie ook het kunnen lezen en we hopen dat jullie ook wat met de informatie doen.

Tim

borderline-mannekeniet aangemeld
woensdag 23 mei 2007 @ 14:50antwoorden
Goede middag ik kwam deze Forum tegen en heb ff wat rond gekeken om dat ik dat heb gedaan vind ik het wel netjes dat ik ff een berichtje achter laat
Met vriendelijke groetjes
borderline-manneke
http://borderline-manneke.tk/
cindyniet aangemeld
woensdag 13 juni 2007 @ 16:16antwoorden
mooi hoor
Bassie_Adriaan aangemeld
woensdag 13 juni 2007 @ 16:44antwoorden
dankje wel, borderline-manneke! We proberen op zo goed mogelijke manier informatie aan te bieden begrijpbaar voor iedereen.

groetjes,
Tim

michelleniet aangemeld
zaterdag 16 juni 2007 @ 08:39antwoorden
Ja het is allemaal heel herkenbaar..
Informatie ook erg duidelijk.
Bassie_Adriaan aangemeld
zondag 15 juli 2007 @ 12:37antwoorden
Graag gedaan.
Het is belangrijk dat het herkenbaar is.

Sterfanniet aangemeld
donderdag 2 augustus 2007 @ 04:34antwoorden
Heel informatief stuk, ik ben zelf ook een borderliner en kan mij er erg goed in herkennen. Het leven is best zwaar met borderline.
LIKExYOUxCAREniet aangemeld
zaterdag 15 december 2007 @ 14:29antwoorden
waar kan je zo'n test vinden(voor jongeren)? ik heb alle symptonen maar ik ben mss gewoon een stom depresief aanstellerig puberkind. ofniet? pls geef me de link!
Buuze aangemeld
zaterdag 15 december 2007 @ 17:26antwoorden
Voor een test moet je naar de huisarts of iets, misschien zit er bij jou op school ook zo'n GGD jeugdverpleegkundige? Dan moet je namelijk een afspraak met haar maken, en for what it's worth, je ouders hoeven daar niet persÈ van op de hoogte gesteld te worden, de jeugdverpleegkundige heeft beroepsgeheim.

Make it count.

LIKExYOUxCAREniet aangemeld
zondag 16 december 2007 @ 21:36antwoorden
ziejewel! ik ben een stom puberkind
carlaniet aangemeld
donderdag 3 januari 2008 @ 20:36antwoorden
Hoi alle lezers,
Er is mij verteld in 2004 dat ik borderline heb.En ik schaam mij er niet voor.Mijn oma had het vroeger ook en toen werd je uitgemaakt voor(niet goed bij je hoofd).
Sommige mensen uit mijn omgeving,vooral vrienden,weten het en staan achter mij.
Mijn nichtje heeft ook borderline.
Dus het zit echt wel in de gene.
Mijn bloed eigen zus vind mij gek,gestoord,en weet ik veel wat en dat kreeg ik altijd naar mijn hoofd gegooid.
Zelfs verleden jaar nog zei ze,je bent nooit normaal geweest.
Nou als je bloedeiegn zus dat tegen je zegt,dan zak je echt door de grond.
Als mensen zo over je denken dan moet je toch na denken ,en je af vragen wie is er nou niet lekker.
Ik heb gekozen om het contact te verbreken,en aan mijzelf te denken en ik moet toegeven hoe zwaar dat ook is.
Het helpt wel.
LKniet aangemeld
zaterdag 19 januari 2008 @ 17:52antwoorden
Hier hebben jullie goede informatie over die-stoornis(sen-
Overigens waarom er zo weinig over gepraat wordt staat in de kop. Vind je het gek.
Het barst ervan deskundigen zeggen nu 300.000 ongeveer. Meest vrouwen overigens. Hoog tijd dat er een meldplicht komt voor alle hulpverleners ook te lande als ze te maken hebben met zo iemand. Duizenden kinderen zijn inmiddels de dupe omdat ze letterlijk in staat zijn de rechter te bedriegen ook nog. Onder het mom van het etiket zelf al. En daar wil ook de politiek vanaf, in belang van kinderen ook al. Genoeg ernstige gevallen gebeurd inmiddels. Kan iedereen lezen in het nieuws ook.
Geval Rikkers, geval Savannah en ieder jaar meer.
Of het in de genen zit. Zal best wel, doch een borderliner komt achteraf nog met excuus aanzetten van het etiketje zelf. Een borderliner is een gebruiker van alles, tot de partner, tot de ouders enzovoorts.
Verplichte langdurige therapie en vervolgen en aanspreken op hun daden en handel en wandel. Dat is de enige manier.
Komen ze ook langzamerhand achter nu.
De term vroeger was gewoonweg psychopathische hysterie.
http://www.gabnet.com/psy/borderline1.htm
CAniet aangemeld
donderdag 7 februari 2008 @ 22:50antwoorden
Daarom, beste LK, heb ik er bewust voor gekozen om geen kinderen te nemen. En naar mijns inziens zouden mensen met ernstige(persoonlijkheids-)problemen ook geen kinderen moeten krijgen; als je niet voor jezelf kan zorgen, kun je niet een goede moeder zijn.
mistygirlniet aangemeld
donderdag 26 juni 2008 @ 19:39antwoorden
Viajeroniet aangemeld
zondag 29 juni 2008 @ 08:16antwoorden
Ik word nu getest - na te lange wachtlijsten bij Emergis (GGZ), maar zit er in dat ik BPS, tegenwoordig ERS (EmotieRegulatie Stoornis) heb. Ach; we'll see what life brings.
Tududuniet aangemeld
zondag 27 juli 2008 @ 18:15antwoorden
Hoe laat je je dan voor zoiets testen? Het is zomervakantie dus een GGD persoon op school is geen optie. Als je naar je huisarts gaat voor zo'n test, moeten je ouders er dan van op de hoogte zijn (ik ben 15)? Ik voldoe aan 5 van de 9 symtomen en 2 goeie vrienden van me zeggen dat ze me er in herkennen. Maar ik wil het zeker weten. Heeft iemand hier antwoorden op? Alvast bedankt!
Viajeroniet aangemeld
vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:57antwoorden
@Tududu; bij Emergis GGZ (Ambulant centrum Goes), dan krijg je eerst een intake - waarvoor je wel een doorverwijzing van je huisarts nodig hebt, maar die heeft ook als je 15 jaar bent beroepsgeheim-, daarna een psycholoog en word je op een wachtlijst geplaatst voor psychodiagnostiek (3x2 uur testen, tekenen, etc. - best leuk om te doen xD). Het kan alleen heel lang duren voordat je aan de beurt bent en voordat je een officiÎle diagnose hebt; ik moest er in totaal zo'n 6 maanden op wachten, en ik heb sinds 3 weken mijn 'concept' diagnose; borderline-problematiek met depressie en een gegeneraliseerde angststoornis, maar ik krijg er eindelijk wel goede medicijnen tegen (antidepressivum, antipsychoticum en benzodiazepines). Voor uitleg van de begrippen check Wikipedia

Als ik wat voor je kan doen check http://ikhebers.hyves.nl.. (je moet wel hyves hebben en aanvragen om lid te worden).

Sterkte iig!
natural mysticniet aangemeld
woensdag 17 september 2008 @ 15:42antwoorden
Over mij wordt ook gezegd dat ik borderline heb. Ik herken me er ook voor een heel groot deel in, er zijn maar enkele dingetjes die bij mij niet van toepassing zijn. maar daarvoor is iedere borderliner verschillend, je kunt het niet over een kam strijken. Het aangeboren gedeelte van borderline betreft je overgevoeligheid. Borderliners zijn gevoeliger en worden veel sneller emotioneel geraakt, of het nou om blijheid of verdriet of whatever gaat. Je gevoel overspoelt je verstand nou eenmaal wat sneller dan bij mensen die geen borderline hebben. Borderline is maar een naam/woord om een lang verhaal kort te maken. Zelf ben ik er veel mee bezig, en deze stempel moet je niet als excuus gaan gebruiken. Verder wil ik hier nog aan toevoegen dat borderline vaak pas rond je 20e kan worden vastgelegd, omdat het makkelijk te verwarren valt met de puberteit. Dus op je 15e zal het nog niet veel nut hebben om dit te gaan onderzoeken (naar mijn mening). Zelf ben ik 19 en twijfel ik er nog aan of het zo is of niet, misschien ben ik nog wel zo jong, en heb ik over een paar jaar veel minder last van mezelf..
dat was het zo'n beetje..
Nietjeniet aangemeld
dinsdag 11 november 2008 @ 11:34antwoorden
Ik heb een zus met borderline. Nou, ik kan je wel vertellen ze maakt mijn leven en dat van mijn andere zus en ouders tot een HEL.