Seksverslaving ~ een onweerstaanbare verleiding
| Auteur | Seksverslaving ~ een onweerstaanbare verleiding |
| Jonnieniet aangemeld | maandag 8 februari 2010 @ 16:20antwoorden Hey Suzanne,
Ik heb je verhaal gelezen en het greep me aan. Ik snap goed wat je bedoelt omdat ik met hetzelfde heb gezeten, en nog steeds af en toe mee worstel. Seks heeft lange tijd in mijn leven een verslavende werking gehad, ik moest steeds meer hebben, en het werd steeds extremer. Ik herken bijna alles wat je zegt. Seks heeft inderdaad te maken met intimiteit, en wanneer je leeft op een seksueel grensoverschrijdende manier wordt het houden van iemand moeilijker en je zelfwaardering gaat omlaag. Ook maakt je lichaam/hersenen een behoorlijke dosis dopamine en endorfine aan op het moment dat je klaarkomt. Er komt van deze verdovende stof net zoveel vrij als bij het gebruik van softdrugs! Dit kan ervoor zorgen dat je lichaam ernaar vraagt op het moment dat je een tijdje zonder zit, of dat je niet lekker in je vel zit. Ik hoor trouwens voor het eerst dat er een meisje mee zit, meestal zijn het mannen (ik heb ook in een mannengroep hiervoor gezeten). Dus ik weet niet zo of ik je kan helpen of tips kan geven. Ik heb veel naar informtie gezocht, maar ik geloof niet dat het een altijd-blijvende-verslaving is. Veel sites suggereren dat het een progressieve ziekte is die niet te genezen is. Dat is niet zo, in ieder geval in mijn geval. Ik heb geleerd dat mijn gedrag voortkwam uit leegte, en het niet weten vullen van dode momenten. Op die momenten wist ik niet wat ik wilde doen, en ik had nergens zin in, ook niet in seks. Maar omdat het patroon er zo is ingeslepen, gaf ik elke keer toe. Het oppakken van kleine klusjes, taken die ik moet doen. Echt hele kleine dingetjes zoals afwas, was ophangen, schuur opruimen, kaartje sturen deed mijn ego groeien. Daardoor verplaatste mijn gedrag langzaam, van doelloos op zoek naar seks, naar doelgericht bezig zijn. Want eigenlijk is het geen verslaving, je weet gewoon niet zo goed wat je met je dag/tijd wil en besteedt het aan seks (nutteloos gedrag). En dat komt voort uit het niet goed kunnen zorgen voor jezelf. Eigenlijk moet je dat inzien, dat je gedrag nutteloos is en ego-verzwakkend werkt, en momenten vullen met kleine, hele kleine doelgerichte taakjes. Als je dit aanspreekt is dit misschien een site die je kan helpen. www.vanzessen.com |
| Ninaniet aangemeld | woensdag 3 maart 2010 @ 11:33antwoorden Hallo,
Voor een serieus artikel in het tijdschrift Grazia ben ik op zoek naar een man of vrouw die seksverslaafd is en niet gelooft deze verslaving nog te kunnen overwinnen. Wil je (anoniem) kort wat vertellen over je verslaving? Mail dan naar nina@grazia.nl. Ook (ex)partners van seksverslaafden die denken dat een seksverslaving niet te genezen is, kunnen reageren. Hartelijk dank, |
| pijpdoosniet aangemeld | dinsdag 30 maart 2010 @ 11:01antwoorden want het is lekker op dun trekker |
| je moederniet aangemeld | dinsdag 30 maart 2010 @ 11:01antwoorden ik wil je blijf bij me hou van me ga nooit meer weg.... tot vanavond sgatje |
| Moniekniet aangemeld | zondag 11 april 2010 @ 11:20antwoorden Voor hai: ik vind je slecht over je vrouw schrijven. Je bent zelf gestoord! |
| Moniekniet aangemeld | zondag 11 april 2010 @ 11:26antwoorden Het was voor intimiteit: ik vind het helemaal niet intiem of gevoelig als je je vrouw met je beste vriend wil delen en haar meeneemt naar parenclubs. Probeer haar te helpen ipv haar zogenaamde seksverslaving te stimuleren. Volgens mij maak jij je vrouw heel ongelukkig en ben je zelf pervers en seksverslaafd.
Succes met het eerlijk naar jezelf kijken, nu wijs je je vrouw als schuldige aan ten overstaan van mensen op het Internet die je niet eens kent. Ook al pervers, vind ik. |
| Moniekniet aangemeld | zondag 11 april 2010 @ 12:00antwoorden Jonny schrijft goede en bruikbare dingen.Sport kan ook helpen om afkickdips op te vangen. Mij helpt het om aan de volgende dag te denken. Net als drank en harddrugs, kan seks een enorme kater opleveren. |
| Moeder van Moniekniet aangemeld | dinsdag 20 april 2010 @ 10:27antwoorden Ik heb gisteren lekker met papa geneukt |
| Rainbowniet aangemeld | dinsdag 8 juni 2010 @ 15:56antwoorden Sommige mensen zijn echt ziek, zoals "moeder van Moniek".
Maar ik heb respect voor Suzanne, en de andere mensen. Have a good life. |
| josniet aangemeld | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:48antwoorden door mijn verslaving zijn er helaas slachtoffers gevallen omdat ik in mijn drang steeds meer de grenzen op zocht van het ontoelaatbare. na velerlij seksuele aktievieteiten te hebben uit geprobeerd ben ik de grens over gegaan naar 14/15 jarigen mensen denken vind ik wel eens te licht over verslaving gelukkig is dit alles nu een halt toegeroepen en heb ik door erkenning van mijn verslaving nu de hulp de hulpvraag die ik vroeger nooit durfde te stellen ik heb detentie en tbs gekregen meer dan terecht want mijn slachtoffers hebben levens lang gekregen door mijn verslaving. |