Wist je dat... nieuwe leden altijd welkom zijn?

Artikel 414

Veilig stappen; Pas op voor Rape-drugs

De werkgroep JSCP heeft besloten om aandacht te schenken over de rapédrugs GHB, dat is opgedoken in de uitgaanswereld van Goes en omstreken. In dit artikel kan je lezen wat GHB nu eigenlijk is, dat het al sinds de jaren 60 bestaat. Wat je moet doen als één van je vrienden er mee word vergiftigd en waar je zelf op moet letten.

Artikel op 13 juni 2007 geplaatst door Bassie_Adriaan

Veilig stappen; Pas op voor Rape-drugs

AuteurVeilig stappen; Pas op voor Rape-drugs
De_Kanarie wannabe
donderdag 14 juni 2007 @ 16:15antwoorden
Goed stuk Tim! Heel goed dat hier aandacht aan besteed wordt, het is een zeer belangrijk en helaas behoorlijk actueel onderwerp. Petje af

http://www.myspace.com/noahanus

Bassie_Adriaan aangemeld
donderdag 14 juni 2007 @ 16:25antwoorden
Het is een onderwerp, waar je de komende tijd van de Jongerenraad meer van gaat horen. Het is iets, waar je de aandacht op moet houden.
Het is iets waar op zeer korte termijn nog meer bekend over gaat worden, meer voorlichting beschikbaar.

groetjes,
Tim

'Ich habe es nicht gewusst'

melanie aangemeld
donderdag 14 juni 2007 @ 19:48antwoorden
goed stuk Tim, idd!!!
interressant om te lezen!

...

remcotje aangemeld
woensdag 11 juli 2007 @ 00:15antwoorden
wanneer komen je posters in renesse te hangen timmy boy??
Bassie_Adriaan aangemeld
woensdag 11 juli 2007 @ 01:33antwoorden
Als je het adres mailt Remco, dan zal ik er een paar sturen! Dat is geen enkel punt.

regenboog aangemeld
zondag 29 juli 2007 @ 20:23antwoorden
gezellig uit gaan dacht ik.eerst wat drinken in het cafe en later nog ff de stad in en nog wat drinken in mijn huis.1 slok heb ik genomen van de cola bacardie en de rest weet ik niet meer.ik wert wakker,had geen broek meer aan en zat onder het bloed.mijn hele gezicht is kapot.ik was helemaal blauw.of eigenlijk ben ik helemaal blauw.want het is eergisteren gebeurd.ik weet aleen nietwat er is gebeurd.de politie heeft de glazen met drank meegenomen voor onderzoek.ik ben zelf denk ik nu nog in een chock.
maar ik moet het van me af schrijven.
groetjes
Bassie_Adriaan aangemeld
maandag 30 juli 2007 @ 14:10antwoorden
Het is vreselijk om zoiets mee te maken, ik hoop dat je hulp hebt gezocht of krijgt om met deze traumatische ervaring om te gaan.
Het is erg moedig dat je verhaal met ons wilde delen, ik kan mijn voorstellen dat het heel erg moeilijk is dit te vertellen aan ons, waar iedereen het kan lezen.

timmmeeniet aangemeld
vrijdag 14 september 2007 @ 09:43antwoorden
honger
bert_ernieniet aangemeld
vrijdag 14 september 2007 @ 09:49antwoorden
hoi ik hou vankaas en drugs
Andersniet aangemeld
vrijdag 14 september 2007 @ 09:53antwoorden
Goed artikel, alleen mis ik wat informatie; ghb alleen is niet slecht voor je gezondheid.

Out gaan van GHB hoeft niet altijd te betekenen dat je een ambulance hoeft te bellen; meestal wordt je na wat frisse lucht vanzelf wakker (na ong 1 uur).

Maar idd; let alsjeblieft op, ook al komt het ZELDEN voor dat er onwillig ghb in een drankje wordt gedaan omdat je het ALTIJD kan proeven (zoutte/weeige smaak)!!
Bassie_Adriaan aangemeld
donderdag 20 september 2007 @ 08:31antwoorden
Dat GHB slecht is voor je gezondheid dat lijkt mij toch wel uit het artikel komen. Bedoel wij waarschuwen niet voor niets dat het gevaarlijk is. En als iets gevaarlijks is dan is het meestal ook slecht voor je gezondheid.

alexniet aangemeld
donderdag 20 september 2007 @ 17:47antwoorden
over GHB gesproken dat is niet alleen slect voor je maar ook dood en dood zonden maar dit geld voor alle drugs die mensne wel niet gebruiken 1 ding je mag je zelf volgens mij niet echt en je kamt met grote problemen dus los je het zo maar op om alle gevoels die je dwars zitten te onderdrukken, en wat het is met de drugs van tegen wordeig het is alleen maar gemische troep en word steets gemischer. het lijkt allemaal tof en stoer en mee lopen uiteraard lueks ( DAT DENKJE) tot dat je wilt stoppen en dan hebi pas grote problemen en verschijnselen voor de mensne die verslaafd zijn ( EN DIE ZEGGEN NEE IK BEN NIE VERSLAAFD )
Timniet aangemeld
zaterdag 22 september 2007 @ 00:40antwoorden
alles mate
Mennoniet aangemeld
vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:22antwoorden
Om even een mythe de wereld uit te helpen:

GHB is niet schadelijk voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid, en het heeft geen verslavend effect.

En naar mijn mening is het onterecht dat het middel aangeduid wordt als 'rape drug'. GHB proef je namelijk altijd, en een middel als Rohypnol doet zijn werk tig keer beter dan GHB. GHB is naar mij gevoel een beetje een zondebok geworden. Als een meisje iets heeft gedaan wat ze in nuchtere toestand niet zou hebben gedaan, dan zit er GHB in het spel. Teveel gedronken hebben of andere middelen die in haard drankje zijn gedaan zijn bijna geen optie in de berichtgeving van verschillende media.

Ik wil GHB in een iets positiever licht zetten: het kan gebruikt worden als slaapmiddel (voor ouderen bijvoorbeeld), narcosemiddel of antidepressiva. Het zou naar mijn mening voorgeschreven moeten worden door huisartsen. Maar met bijvoorbeeld antidepressiva wordt een hoop geld verdiend door de chemische industrie vanwege gepatenteerde formules. Deze inkomsten zouden wegvallen als GHB zou worden geintroduceerd. Immers: dit middel is niet gepatenteerd en de kosten in vergelijking met de gevestigde middelen zijn gewoon niet meer significant zo laag.

Abert Hofmannniet aangemeld
zaterdag 19 januari 2008 @ 14:42antwoorden
inderdaad GHB is niet schadelijk in normale dosis !!
valium; xanex; VALTRAN dit zijn toegelaten rapÈdrugs
charissaniet aangemeld
zaterdag 22 maart 2008 @ 11:08antwoorden
ik ga mijn spreekbeurt houdden over drugs mij lijkt het niet slim om aan de drugs te gaan maar dat moeten jullie zelf weten. maar ik zal graag meer informatie willen hebben voor mijn spreekbeurt zullen jullie dat kunnen geven dan zal ik daar erg blij mee zijn maar het zal wel snel moeten want op 4 april moet mijn spreekbeurt af zijn nou alvast bedanken
liesjeniet aangemeld
donderdag 26 juni 2008 @ 20:57antwoorden
tis gewoon dom als je drugs gebruikt maar goed zelf weten moet je het
lalaniet aangemeld
zaterdag 1 november 2008 @ 10:21antwoorden
hoi allemaal
Laurensaniet aangemeld
dinsdag 17 maart 2009 @ 23:44antwoorden
Grappig dat wordt gezegd dat GHB in je drankje "zelden" gebeurd... Ik ken al 3 personen waarbij het is gebeurd, waar ik er zelf eentje van ben. Wat zo erg is, is dat het veel vaker gebeurd dan je denkt, maar dat te weinig mensen er aangifte van doen (of zich beseffen dat het uberhaupt is gebeurd).

Pas allemaal alstjeblieft op! GHB gebeurt...
vhslagterniet aangemeld
vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:34antwoorden
uitgaan.met.youtube@gmail.com

Wij gaan samen proberen de hele uitgegaan gebeurtenis
in Nederland op een rijtje te zetten wel op een hele
bijzondere manier dat wordt genoemd de tweede
media dus we praten over een echt multimedia -systeem.
Wij gebruiken alle audiovisueel medium die bestaan om uw
zo een reële mogelijk over zich te geven over de uitgaan in Nederelan
Uiteraard kunt u bij ons ook terecht voor adressen telefoonnummers en tips.
wij wensen u een fantastisch www.uitgaanmetyoutube.nl
Johnny webmaster
woensdag 9 december 2009 @ 23:44antwoorden
Interessant nieuwsbericht over een Brits onderzoek:

Date-rape drugs are largely an urban myth used as an excuse by women who booze themselves into a stupor, it has been claimed.

They are willing to 'hide behind' the idea that a stranger poured poison in their drink - rather than face up to the fact that they had simply been binge drinking.

Interviews with more than 200 female students in and around London revealed they often mistakenly linked sickness, blackouts and dizziness to poisoning by a stranger, when excessive alcohol consumption is much more likely to be the cause.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1223134/Young-women-fear-drink-spiked-just-alcohol.html#ixzz0ZEbRnySx

Kort samengevat komt het er dus op neer dat veel meisjes/vrouwen zichzelf lam zuipen en als ze dan een flinke kater er aan overhouden er vanuitgaan dat iemand iets in hun drankje heeft gedaan terwijl daar helemaal geen aanwijzingen voor zijn.
Angelieniet aangemeld
donderdag 29 juli 2010 @ 12:52antwoorden
Als een vrouw zonder haar medeweten GHB is toegediend, weet zij achetraf wat er is gebeurd?
iemandniet aangemeld
zondag 27 maart 2011 @ 17:22antwoorden
bij mij is er gisteravond ook ghb in mijn drinken gegooid. Ik had nog bijna niets gedronken en ik weet ook niet veel meer. ik heb twee uur buiten gelegen en uit eindelijk ben ik naar huis gebracht. Het is gewoon super triest dat mensen zoiets doen want je hele avond is naar de klote. En helemaal nu ben ik nog steeds super ziek!
Anoniemniet aangemeld
zondag 1 mei 2011 @ 11:15antwoorden
Ik wil even melden dat GHB wel degelijk zijn werk doet en je dat helemaal niet inje drankje ziet of proeft. Ik spreek uit ervaring want zoiets is mij gister op koninginnedag overkomen. Ik ben van 1 tot half 5 out geweest en weet bijna tot niks meer van gister. Ja ik weet nog dat ik in de trein zat enzo maar nadat ik een drankje had is het weg. Je ziet maar hoe snel het gebeurt want ik keek 2 tellen niet naar m'n drinken en toen is het gebeurt. Ik lag daar laveloos op de wc, het is dat er vreemde meisjes m'n wc open ddden omdat ik blijkbaar daar al een tijdje zat maar daarna is alles weg. Dus mensen pas alsjeblieft heel goed op je drinken, houdt altijd je hand op je bekertje of je vinger in de dop van de fles dan weet je zeker dat er bij jou niks in kan worden gedaan!
Anoniemniet aangemeld
zondag 1 mei 2011 @ 11:17antwoorden
En dronken was ik niet en aangeschoten ook niet, want het was m'n eerste drankje