Welkom op jongerenraadborsele.nl - heb jij je enquête al opgestuurd?

Artikel 418

Al is de leugen nog zo snel! Vivian achterhaalt de waarheid wel!

Vivian is voor de werkgroep JSCP op zoek gegaan naar antwoorden op leugens, want: liegen gebeurt vaker dan je denkt! Ze heeft het in dit artikel over diverse vormen van liegen, waaronder mensen die elke dag liegen. Wil jij meer weten hierover? Lees dan snel dit artikel!!

Artikel op 27 juli 2007 geplaatst door Vivian

Al is de leugen nog zo snel! Vivian achterhaalt de waarheid wel!

AuteurAl is de leugen nog zo snel! Vivian achterhaalt de waarheid wel!
Wouter jongerenraad
vrijdag 27 juli 2007 @ 18:50antwoorden
Anneniet aangemeld
vrijdag 27 juli 2007 @ 19:58antwoorden
goed artikel! Ik ken ook iemand die veel liegt
Pundertje begeleider JRB
vrijdag 27 juli 2007 @ 20:40antwoorden
Goed artikel, netjes hoor

depunder.net

Lejonniet aangemeld
vrijdag 27 juli 2007 @ 23:15antwoorden
Hee Vivian,

Leuk artikel, het liegt er niet om. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik ook al iemand kent die liegt. Flink ook. Weet eigenlijk niet eens of hij wel bestaat, is misschien ook wel gelogen. Ga jij maar weer cornetto's eten.

LÈjon
50deluxeniet aangemeld
zaterdag 28 juli 2007 @ 20:17antwoorden
beste vivian,

al is de leugen nog zo snel,
de waarheid achterhaalt uhm wel,
al is de leugen nog zo fout,
de leugenaar maakt de andere koud
al is de leugen nog zo krom,
de leugenaar is en blijft dom,
al is de leugen nog zo stoer,
hij gooit uhm niet op een andere toer

aardig stukkie dame

ik kan niet wachten op je volgende
Bassie_Adriaan aangemeld
maandag 30 juli 2007 @ 01:22antwoorden
Ik moet zeggen, dat ik hoop dat Vivian in de toekomst ook blijft schrijven voor ons project. Dankzij haar en de inzet van andere vrijwilligers kunnen we veel verder komen.

Groetjes,
Tim

'Ich habe es nicht gewusst'

vampgirlniet aangemeld
vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:24antwoorden
goed stuk! ik heb een vriendin die pathologisch liegt, en nu snap ik het beter (denk ik)
hoiniet aangemeld
zondag 11 november 2007 @ 19:12antwoorden
bah
Arjenniet aangemeld
vrijdag 7 december 2007 @ 17:57antwoorden
Ik kwam op deze pagina terecht omdat ik aan het Googelen was naar een mooi plaatje van Pinokkio Het voorbeeld van de student medicijnen vind ik een beetje merkwaardig. Het lijkt net of het onvermijdelijk is dat iemand die met zijn studie stopt dit soort gedraag gaat vertonen. Met de toevoeging "met alle gevolgen van dien" suggereer je iets wat je beter even had kunnen uitschrijven. Een leuke plot voor een film misschien, maar weinig realistisch. Als oorzaak voor het liegen mis ik ook "eigenbelang" ; ik vertel jou iets niet om er zelf beter van te worden.

Ik ben van mening dat liegen soms moet in niet hoogdravende kwesties en een hoop gezeur kan voorkomen (Vind je me dik? Heeft het gesmaakt?). De andere partij heeft het toch niet door en dus wordt de geloofwaardigheid niet aangetast. Alles met mate, dus ook liegen ... of de waarheid zeggen
een moederniet aangemeld
zondag 2 maart 2008 @ 13:45antwoorden
Deze hoeven echt niet naar een toneelschool,ze verzinnen het te plekke.
een Omaniet aangemeld
woensdag 30 april 2008 @ 13:50antwoorden
reactie op ,, een moeder,,
klopt, toneelschool is echt niet nodig voor dit volkje.
ervaring ermee dus, heb er een nieuwe passender naam voor, ,, gave,,
wel een negatieve, maar toch
Pleunniet aangemeld
zondag 11 mei 2008 @ 21:30antwoorden
Hi,
Ik vind het heel goed hoe je het verhaal van wikipedia hebt omgezet in een wat makkelijker te lezen verhaal.
Ik vond dat verhaal van wikipedia nogal wat informatie bevatten wat in een keer op je af komt. Maar zo is het een stuk makkelijker te verwerken.
Dus, hierbij dankjewel!
Groetjes.
jeetjeniet aangemeld
donderdag 22 mei 2008 @ 18:14antwoorden
Mijn partner is ook een pathologische leugenaar, gaat vreemd bij het leven, omtkent alles, maar de bewijzen zijn er. Hoe kom ik van hem af.
facelessniet aangemeld
zondag 25 mei 2008 @ 11:53antwoorden
hÈj,
Ik lieg zelf veel, ik weet ni waarom maar het gebeurd gewoon. Meestal lieg ik tegen de mensen die ik heel graag heb en ik ga er echt kapot aan. Soms wil ik de waarheid vertellen maar ik ben bang om mijn vrienden te verliezen. Ik wil ze echt niet kwetsen !! (dit is geen leugen maar de waarheid)
Ik weet niet of ik echt ziek ben in mijn hoofd, maar ik heb het gevoel dat ik niet meer weet wie of wat ik ben...
bye.
een Omaniet aangemeld
zondag 25 mei 2008 @ 13:05antwoorden
jeetje...als hij zelf geen hulp zoekt/wilt...je eigen weg gaan zonder hem!
een Omaniet aangemeld
zondag 25 mei 2008 @ 13:49antwoorden
faceless...weet niet of je per toeval of opzettelijk deze naam koos, maar jammer genoeg is die wel heel erg toepasselijk voor jouw probleem.
kom op, je verliest niet alleen je vrienden en Fam. als je niet voor hulp gaat, maar je bent al bezig jezelf te verliezen! trek je stoute schoenen aan, ga naar je huisarts, wees daar net zo open als hier, en je krijgt die hulp die jij nodig hebt. Je zult zien hoe mooi Èn gemakkelijk het leven is zonder leugens!! sterkte ermee en heel veel succes
facelessniet aangemeld
zondag 25 mei 2008 @ 15:47antwoorden
ja ik heb de naam opzettelijk gekozen. Ik heb er al aan gedacht om naar de huisarts te gaan maar ik weet niet zeker of ik wel ziek ben ofzo. Ik dacht dat het wel ging overgaan...maar dat is dus niet zo...
Omaniet aangemeld
zondag 25 mei 2008 @ 17:48antwoorden
goed zo, zet je gedachten nu om in daden, ik denk dat jij ver genoeg hebt na gedacht over je probleem, en ook dat het echt een probleem is dus, niet alleen voor anderen, maar ook voor jezelf, je bent niet ziek, je hebt alleen een beetje hulp nodig, om uit deze
( leugen) cirkel te geraken, je bent erachter dat het vanzelf niet over gaat...erbij, voor een huisarts is niks ,,vreemd,, echt niet hoor. Weet zeker dat hij/zij het zelfs knap zal vinden van je. Genoeg mensen met hetzelfde probleem, die het zelf niet weten, en in geval van...het wÈl weten,
er niks aan willen/durven doen, vaker is schaamte de reden, en om die reden er veel mensen op den duur uit hun/jouw vrienden/fam.kring weg vallen uit je leven, dat wil je toch niet? je kunt het!
facelessniet aangemeld
zondag 25 mei 2008 @ 22:02antwoorden
ma ik zou liever hebben dat mijn ouders dit niet te weten komen. als ik nu gewoon mijn leugens tot een einde breng en ze vergeet en ni meer probeer te liegen, zou dat geen oplossing zijn?
Omaniet aangemeld
zondag 25 mei 2008 @ 23:06antwoorden
NIET... meer liegen, een eind eraan maken...
dat zou zeker de beste en gemakkelijkste oplossing zijn.
probeer het in ieder geval. Jammer dat jij je ouders niet erbij wilt/kunt betrekken, maar vaak is dat ook juist het moeilijkste,
Heb je niemand anders die je in vertrouwen kunt nemen?
Er veel over praten is trouwens ook al een vorm van HULP.
En vooral..je bent echt niet de enigste met dit probleem, dat kun je hier wel lezen, toch?
Dussss...kom op!! maak een eind aan dat liegen, je schiet er geen donder mee op, je werkt jezelf alleen maar steeds verder in de nesten.
Dat wil je toch niet? Je kunt het!!!

facelessniet aangemeld
maandag 26 mei 2008 @ 07:20antwoorden
ik heb wel vrienden waarmee ik kan praten maar ik heb al tege veel mense gelogen en ik ben bang dat als ik ze vertel over dit probleem, ze boos gaan zijn voor alle leugens die ik al verteld heb..Ik wil mijn ouders hier niet bij betrekken omdat ze heel veel voor mij doen en als ze dan horen dat ik problemen heb gaan ze heel erg ongelukkig zijn en dat wil ik niet. Daarom vond ik het makkelijker om er hier eens over te praten. Niemand weet dit!
Omaniet aangemeld
maandag 26 mei 2008 @ 08:31antwoorden
oke, ik berijp je, als je weet dat je ouders hier ongelukkig mee zouden zijn, dan blijf gewoon hier op het forum praten, als dat een ruggesteuntje voor jou kan zijn, je kunt wel laten weten of het je lukt, of tenminste een poging te doen, en beginnen om in ieder geval minder te liegen.....ergens wil je toch beginnen, of niet dan? je zut zien, het is niet zo moeilijk hoor, je kunt het!!
Misschien dat anderen forumleden, vooral die gene die weten waar het om gaat, je ook op je[ moeilijke] pad kunnen helpen.

geluk en suc6!!!!
facelessniet aangemeld
maandag 26 mei 2008 @ 16:22antwoorden
ok, alvast bedankt voor de steun !!
kga mn best doen.
maar kheb nog 2 vraagjes
1) ben je een pathologische leugenaar vanaf je geboorte of word je dat gewoon?
2) Hoe weet ik zeker dat ik dat heb?(zonder naar een dokter te gaan ofzo)
bedankt.
Omaniet aangemeld
maandag 26 mei 2008 @ 18:58antwoorden
geen dank hoor faceless, ik deed het graag, heel fijn te lezen dat je in ieder geval goede voornemens hebt.

1)...dat hoeft niet altijd maar....
gezien mijn ( zeer trieste) ervaringen...moet ik zeggen JA!!

2)..beste faceless, ga internet op...zoek, lees, leer en vergelijk!
je kunt het! vriendelijke groet.
facelessniet aangemeld
maandag 26 mei 2008 @ 19:33antwoorden
ik heb nog een vraagje:
waarom wilt u mij helpen? bent u zelf zo of kent u zo iemand? (u moet niet antwoorden hoor, gewoon een vraagje)
x