Ook onder gothics is automutilatie een voortdurende bron van grote hilariteit.
| Auteur | Ook onder gothics is automutilatie een voortdurende bron van grote hilariteit. |
| Me myself and Iniet aangemeld | woensdag 28 april 2010 @ 17:04antwoorden @Tim, waarom denk jij het recht te hebben om zulke walgelijk uitspraken te doen?
Ik heb liever (en ik denk de meesten hier met mij) dat als je niet weet waar je het over hebt, en doordat je alleen maar bang bent voor het onbekende zulke uitspraken gaat doen, dan kan je tijd beter besteden dan mensen hier op hun ziel te trappen. Als je er wel serieus over mee wilt praten, zou je je er eerst beter in moeten verdiepen. Automutilatie is niet iets waar mensen trots op zijn, waar ze mee te koop lopen. Ze schamen zich vaak dood, hebben littekens op hun hele lichaam, en zijn doodongelukkig. Ze weten gewoon niet hoe ze met hun eigen emoties om moeten gaan, waardoor de spanning zó hoog op kan lopen dat het de enige oplossing lijkt om te gaan automutileren. @mensen die automutileren: ik zou je aanraden om hulp te zoeken. Vraag een gesprek aan bij je huisarts of bij Jeugdzorg, zij kunnen je als dat nodig is doorverwijzen naar een therapeut of iemand anders die er verstand van heeft. Ik spreek uit ervaring dat je dit echt nodig hebt, in je eentje is het bijna onmogelijk om er weer vanaf te komen. Ik zou zeggen jongens zet 'm op en sterkte! Samen komen we hier uit. Ps. @Tim nog eventjes: ik vind jou echt een hele vervelende, zielige en domme klootzak |
| blaniet aangemeld | donderdag 6 mei 2010 @ 15:38antwoorden Ik ben begonnen met automutileren toen ik 12 was. Ik vond het heel moeilijk om het te verbergen en dit lukte ook niet altijd. Ik ben uiteindelijk toen ik 16 was wel gestopt. Dit was erg moeilijk. Ik kreeg een vriend op mijn 14e. In het begin kon ik het nog wel verbergen, maar ik heb het later toch verteld. Hij snapte het niet, maar hij probeerde mij wel te helpen. Dit gaf mij zo'n goed gevoel. Het idee dat er iemand is die je wil helpen, wat je ook doet.
Iedere keer als ik mezelf weer gesneden had zag ik hoe verdrietig hij werd. Hierdoor heb ik kracht gekregen om te stoppen. Het is me niet in een keer gelukt, dat zorgde ook voor de nodige frustratie. Maar uiteindelijk is het me gelukt. Ik was allang blij dat ik neit meer inmijn armen sneed. Ik sneed nog wel af en toe in mijn vingers, maar dat gaf geen littekens. Hierdoor had ik toch nog een beetje het effect, maar niet de gevolgen. Na een tijd ben ik hier ook mee gestopt, omdat ik toen iemand had waar ik kon uithuilen. Ik hoefde niet te vertellen wat er aan de hand was, hij wilde gewoon dat ik me beter voelde. Hierdoor heb ik kunnen stoppen. Ik hoop dat iedereen hier diezelfde kracht als ik vind om te stoppen. |
| kloappniet aangemeld | maandag 31 mei 2010 @ 14:40antwoorden hee mensen ik doe het al 3 4 jaar...
ik kan ook neit stoppen en tim je moet je focking kut bek houden!! ik leef met jullie mee! |
| kiwiiniet aangemeld | zondag 4 juli 2010 @ 00:18antwoorden njaah das zo belachelijk da mensen denken dat als je jezelf verwondt ''je ziek in je hoofd bent'' want het lucht degelijk op... ik probeer te stoppen maar is egt moeilijk!! en toch moet je doorzetten!! ga sporten ofzoo dan voel je ook fysieke pijn maar op een positieve manier! veel suc6 allemaal!! |
| kiwiiniet aangemeld | zondag 4 juli 2010 @ 00:20antwoorden
en jij zou beter zwijgen gast!! want egt waar je bent zooo laag!! geloof me iedereen vind je hier een grote idioot of zelfs nog erger!! verschrikkelijk hoe jij op ons neerkijkt!! |
| VOOR TIMniet aangemeld | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:37antwoorden heey tim jij kijk zeker te vaak naar van die friek filme waar ze het voor hun lol doen of zo
als je niks met ons temaken wil hebben wat doe jij dan op deze form we zijn hier om elkaar te helpen en te steunen en niet om het erger temaken mensen doen dit om een uit klep te kunnen vienden dieren gaat anders met hun gevoel en pijn om ik heb het zelf ook jaren gedaan en ben blij dat ik er af ben ik dee het om de pijn van binnen niet te hoefen voelen maar me kon richten op de pijn in mijn armen mensen die denken dat wij gek zijn zijn zelf gek gestoort of wat dan ook dus ga lekker ander mensen lastig vallen maar niet ons |
| een verbetring op heniet aangemeld | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:40antwoorden mensen doen dit om een uit klep te kunnen vienden dieren gaat anders met
MOET ZIJN mensen doen dit om een uit klep te hebben vinden die er gaan er anders mee om sorry voor de tiep fout |
| Melancholieniet aangemeld | dinsdag 23 november 2010 @ 00:54antwoorden Zijn jongeren die zichzelf verwonden gek?
Jongeren die aan automutilatie doen zijn niet gek, maar weten niet goed hoe ze hun gevoelens moeten uiten, soort overlevingsmechanisme. Veel mensen die zichzelf pijn doen hebben meestal ooit zeer pijnlijke of schokkende ervaringen meegemaakt die sterke gevoelens van angst, pijn, schuld, woede of hulpeloosheid hebben opgewekt. Je beschadigt jezelf omdat je innerlijke pijn te groot is. Lichamelijke pijn is beter draagbaar als emotionele pijn, en als je jezelf pijn doet dan voel je even de emotionele pijn niet meer. Ook hebben ze het gevoel dat ze nergens terecht kunnen of dat niemand ze begrijpt. Deze ervaringen kunnen te maken hebben met geweld, misbruik, verwaarlozing, vernedering of het verlies van belangrijke personen of pesten. Daardoor voelt iemand zich niet langer goed waardoor het moeilijk wordt om je gevoelens te uiten en worden ze onzeker in contacten met anderen. Het heeft alles te maken met eigenwaarde en zelfbeeld. Dat (trauma's) + mijn diagnose borderline ( tegenwoordig emotieregulatie stoornis genoemd) zijn de redenen dat ik (en vele anderen) automutileer. Bij een borderline patient loopt de spanning sneller op dan bij een 'gezond' persoon waardoor borderlines zichzelf snijden, branden, verdoven met alcohol over teveel medicatie om geen pijn te hoeven voelen. Tim is nogal een retard met waarschijnlijk een erg laag IQ en EQ, hierdoor kan hij A) geen logische verbanden zien en |
| ikniet aangemeld | vrijdag 10 december 2010 @ 13:06antwoorden Melancholie, ben het helemaal met je eens! De lichamelijke pijn is vaak veel beter te verdragen dan de rest. Als lichamelijke pijn te erg wordt kan je dat, zoals je al aangeeft, makkelijk verdoven. Andere "pijn" is niet te verdragen! |
| wendyniet aangemeld | vrijdag 11 februari 2011 @ 12:31antwoorden nee zo iets doe je niet uit plezier ik ben 36j en ik heb nu een kind van bijna 4j en sinds hij geboren is doe ik het niet meer maar soms voel ik me zo slecht en dan denk je er aan het is ook te zien wat je in je verleden hebt meegemaakt en ik ben goed in mijn hoofd hoor ik doe de normale dingen 1ding helpt wel en dat is iemand hebben die je verstaat en van je houd en waar je het tegen kan zeggen maar mensen maakt jullie niet druk om mensen met van die uitspraken dat we gek in ons hoofd zijn die tim denk dat hij normaal is maar moest dat zo zijn hij zou dat eens niet schrijven |
| Wouterniet aangemeld | zondag 27 maart 2011 @ 14:53antwoorden Ik heb begrip voor jullie maar ik vroeg mij af of jullie me iets konden vertellen over gothics- hun iconen...? |
| Vickyniet aangemeld | woensdag 20 april 2011 @ 19:53antwoorden @Wouter, wat wil je weten over gothics hun iconen? Automutilatie heeft niets met gothic te maken. |
| automutilatie-girlniet aangemeld | maandag 7 mei 2012 @ 20:57antwoorden ik doe er ook aan maar moet er nu ervoor naar een psycholoog t moest van mn school. heb er meestal geen zin in ik heb ook al zelfmoord geprobeerd maar t
deed t niet. groet automutilatie-girl. |