ik heb een moeilijke vraag.namelijk is mijn broer gothic?
| Auteur | ik heb een moeilijke vraag.namelijk is mijn broer gothic? |
| liaan aangemeld | vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:54antwoorden Het lijkt misschien raar maar na het lezen van het gothic artikkel begon ik me de vraag te stellen of mijn broer gothic is.
ik weet dat ze hem in de school wel eens durven pesten omdat hij anders is dan al de anderen. Ik heb zowat de meest kenmerkende dingen van men broer opgeschreven: ouder dan 20 lievelingskleur: weet ik niet precies maar wel iets donker ik denk donkerbruin. geloof: christelijk meest gespeelde muziek: enya* , colder*, crazy frog, White rose movement. die met * staan op zijn mp3 (luisterd hij iedere dag naar) Gaat zo rond 12 u snachts slapen. Draagt meestal zwarte kleding. ni echt gothic maar wel zwart. gaat weinig naar fuiven. kamer is donker ingericht. leest boeken. Maakt schetsen (tekeningen). Is soms bezig met de tuin.(kruiden en zo) Heeft Cavias en verzorgt die erg goed. soms trekt hij eens naar het bos. Heeft nooit de drang om in de belangstelling te staan, houdt zich steeds op de achtergrond. Denkt na over de dood. (heeft rare opvatting over de dood en ontstaan van het helal) Heeft films zonder geluid op videoband. huilen: Op een begrafenis van een dierbare vriend heeft hij niet gehuild. (raar de anderen hadden moeite om niet beginnen te wenen) heel soms huild die wel maar ik weet zelden waarom.De kelder is zij favoriete huilplek. Beoordeeld nooit iemand om zijn uiterlijk en kan er moeilijk tegen als andere mensen dat doen. Enkele dingen die hij soms doet: in een trein met veel mensen zoekt hij het rustigste plekje op.Indien er dat niet is wacht hij bij de deur tot er een plekje vrijkomt. Indien hij ergens met een probleem zit trekt hij zich in een donker hoekje terug. Wordt bijna nooit echt boos, houd zich eerder rustig. Indien iets hem onder druk zet of hij onzeker is over iets begint die te krabben. soms tot er bloed uit de wonde komt. vakken waar hij goed in is: Geschiedenis, Aarderijkskunde, Godsdienst Weet weinig over: sport, laatste nieuwe technische snuffjes, auto's&brommers laatste nieuwe hollywood film. nou ik heb er ongeveer 2 uur overgedaan om dit neer te schrijven. Pfff eigenschappen opnoemen nog moeilijker dan ik dacht. EDIT: Toen ik hem vroeg of hij gothic was antwoorden hij "nee" en haalde een foto uit zijn dagboek met daarop een gothic meisje (1van zijn vriendinnen) om met te tonen wat gothic was. |
| Mrijk aangemeld | zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:11antwoorden Ja eh en nu wil je m in een hokje hebben? Streef onbekommerd naar het ideale. |
| Johnny webmaster | maandag 30 oktober 2006 @ 19:49antwoorden Ik denk niet dat je broer gothic is, hij heeft wel enkele kenmerken, maar niet genoeg, daarnaast heeft hij een behoorlijk aantal kenmerken die erg on-gothic zijn.
Uit de omschrijving blijkt wel duidelijk dat we hier te maken hebben met een gesloten, introvert persoon, maar dat is niet erg bijzonder. Dat hij bezig is met kruiden, cavia's en het bos duidt er op dat hij erg van de natuur houdt, hij loopt wel het risico om daar in door te schieten en een echte natuur-freak te worden, maar zolang hij nog geen vegetarier of acivist is bij een organisatie zoals Greenpeace, Groen Front of het Dieren Bevrijdingsfront hoef je jezelf daar nog geen zorgen om te maken. |
| Bassie_Adriaan aangemeld | dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:39antwoorden Liaan bedankt voor je bericht. Allereerst ik weet niet of je broer Gothic is ja of nee. De dingen die je op noemt, hij kan gothic zijn of niet. Maar daar moet hij zelf vooruit komen.
Hoe dan ook het is en blijft je broer. Omdat hij niet huilt tijdens een begrafenis betekend niet dat hij geen verdriet heeft. Er zijn meer mensen die zelden tot nooit huilen waar andere bijzijn, maar dat betekend niet dat ze het niet doen. En hoe laat die gaat slapen, ik ga ook heel laat slapen. Maar dat maakt mij geen gothic. Je broer is zoals die is. En of die nu gothic of alto is. Al was die een clown! Het is en blijft je broer. En misschien moet je gewoon proberen hem beter te leren kennen. Groetjes, Tim 'Ich habe es nicht gewusst' |
| Johnny webmaster | dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:58antwoorden 12 uur is toch niet laat? En er zijn ook gewoon mensen die niet huilen, ook niet in hun eentje.
Het is trouwens wel verontrustend dat hij iedere dag naar Crazy Frog luistert |
| Bassie_Adriaan aangemeld | dinsdag 31 oktober 2006 @ 07:52antwoorden
Inderdaad, Crazy Frog gedeelte is zorgwekkend 'Ich habe es nicht gewusst' |
| Vivian aangemeld | dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:58antwoorden Ik vind het behoorlijk zorgwekkend dat jullie hier serieus op ingaan Wie dit leest is gek. |
| zjanien aangemeld | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:37antwoorden Is het dan erg als iemand Gothic is? |
| Alexniet aangemeld | zaterdag 4 november 2006 @ 21:40antwoorden Goths luisteren naar Gothic muziek. Colder en White Rose Movement zijn New Wave en dat is een genre dat onder Gothic valt. Dus het kan zijn dat hij Gothic is. Maar om het zeker te weten heb je een vollediger beeld nodig van zijn muzieksmaak nodig denk ik. |
| Mrijk aangemeld | zondag 5 november 2006 @ 12:47antwoorden Streef onbekommerd naar het ideale. |
| Rijst aangemeld | zondag 5 november 2006 @ 15:51antwoorden Je hebt gothics en je hebt gothics Je hebt het soort goth dat is gehuld in zwarte kleding en in groepen rondhangt. Het is echt een subcultuur: het begrip goth is dan een eigenschap wat mensen met elkaar weet te verbinden. Je hebt het soort goth dat niet persÈ zwarte kleding draagt, maar wel bijzonder geÔnteresseerd is in obscure en ethisch verbannen dingen. (Denk veel aan kunst, literatuur, muziek - artistieke zielen, met wie ik het overigs erg goed kan vinden Het is overigs onzin dat alle goths zeiken over automutilatie, het is maar een klein percentage aan goths dat daadwerkelijk niet blij is met zijn leven. Het down voelen heeft wel iets te maken met de subcultuur, maar ach, ik voel me ook op mijn best wanneer ik down ben. Goth bestond allang voordat zich er een jongeren subcultuur voordeed en zich ging bemoeien met dresscodes. Ik ben van mening dat iemand pas goth is als hij zichzelf daarin thuis voelt en dat ook beaamt. Je hebt natuurlijk ook gewoon mensen die zich fijn voelen in zwart of zwarte kleding gewoon veel mooier vinden. Wat betreft muziek, dat zegt maar heel weinig over het feit dat hij goth zou moeten zijn. (Dit is natuurlijk grove etikettenplakkerij, wat mij betreft hou ik me niet zoveel bezig met subculturen, liever met de persoon zelf.) |
| Nicoleniet aangemeld | zondag 12 november 2006 @ 21:22antwoorden het is overduidelijk dat jou broer geen gothic is. gothic is een levensstijl en als ik dit zo lees past hij totaal niet in het plaatje om het zo maar even te zeggen...
misschien moet je eens op een site kijken waar informatie staat over de cultuur. ow enne....gothic ben je niet als je je er thuis in voelt. het zit in je bloed en niet in de kleding ofzow... |
| myraniet aangemeld | donderdag 16 november 2006 @ 16:03antwoorden omg, waarom maak je je daar druk om, wat een bullshit zeg.
Hij blijft gewoon een mens hoor? gothics zijn ook mensen. Waar maak je je in godsnaam druk om. |
| Lisaniet aangemeld | donderdag 16 november 2006 @ 17:11antwoorden Vrije meningsuiting + opbouwende kritiek |
| moonroseniet aangemeld | woensdag 6 december 2006 @ 18:44antwoorden hokjes denken is makkelijk, maar het maakt het moeilijker om de ware persoon te zien |
| roosniet aangemeld | woensdag 13 december 2006 @ 09:38antwoorden sorry hoor mar ik vind het een beetje lullig tegenover je broer omdat te denke en al zijn persoonlijke dingen hier op internet te zetten, niet huilen op een bgravenis zijn er wel meer hoor, er zijn zat mensen die niet praten over zijn problemen en heel stil zijn die sich dan lekker kunnen terug trekken in een bos. lekker de frisse lucht in.. vraag dan tenminste aan hem zelf of ie een gothic zou wille zijn maar dom om te denke dat ie het miss is |
| roosniet aangemeld | woensdag 13 december 2006 @ 09:40antwoorden als ie sich krabt tot het begint te bloeden dan kan dat zijn omdat ie ongelukkig is, miss depressief omdat ie niet veel sociale dingen doet.. ook danhuil je niet vaak en ben je vrij stil ik heb daar ervaring mee gehad niet dat ik het zelf heb gehad maar ken gnoeg mensen die dat zelf hebben meegemaakt. praat er anders eens over met je broer. of met je ouders. ik denk dat jij je meer zorgen maakt dan nodig is. maar wel heel lief van je natuurlijk. |
| De_Kanarie wannabe | woensdag 13 december 2006 @ 14:24antwoorden Ik snap je zorgen, maar Gothic zijn is geen misdaad. Het is een manier van leven, sterker nog: Het is MAAR een subcultuur. Als iemand niet huilt op een begravenis, hoef je niet persÈ gothic te zijn. Ik luiter naar Metal, heb zwart haar, en mijn lievelingskleur is: Hoe raad je het, zwart. Maar, ik ben geen gothic (eerder een mopperende alto Ik snap wat je bedoelt, alleen mensen zijn niet in een hokje te plaatsen. Iedereen heeft zijn/haar unieke kenmerken. En door mensen in een hokje te stoppen negeer je deze. Je houdt van hem als je broer, hou dat in ere. Als is hij satanist (om even een extreem voorbeeld te noemen. xxx, Noah |
| De_Kanarie wannabe | woensdag 13 december 2006 @ 14:25antwoorden En nog een ding: mensen denken heel vaak dat je persÈ Gothic moet zijn om in jezelf te snijden. Niets is minder waar!
Zo, weer een misverstand rechtgezet (hoop ik althans). |
| Rowenaniet aangemeld | zondag 17 december 2006 @ 10:45antwoorden Je broer is niet Gothic (bekijk http://www.gothic-nederland.nl/ en meer site's) Ook snijden alleen de Emo's zich om aandacht te trekken. Gothic's niet.
Het is eerder zijn levensstijl en je kunt hem vragen waarom hij daarvoor kiest. Depressie is een ziekte, maak hem daarvoor niet te snel uit. Is hij vaak verdrietig? Vraag hem dan waarom en probeer hem te helpen door met hem te praten. De meeste Gothic's zijn erg gevoelig, al hun gevoelens (boos, verdrietig, bang, ongerust etc) zijn bij hen gewoon sterk en dat durven ze meestal niet te uiten in het bij zijn van bekenden en zoeken daarvoor een plek voor zichzelf. De muziek die Goth's draaien is meestal metal, maar er zijn ook gewone mensen die ernaar luisteren!! Ik ben zelf Gothic en daar is vrij weinig mis mee, behalve dat ik nauwelijks hulp vraag voor mijn problemen, maar dat zo opkrop dat ik geen andere mogelijkheid zie dan huilen. Nogmaals: je broer is niet gothic Maar als hij dat was, dan is er niks mis mee |
| liaan aangemeld | dinsdag 26 december 2006 @ 13:31antwoorden Jee, bedankt voor de reacties!
En natuurlijk hou ik van mijn broer eender hoe hij zich gedraagt. Verder kan ik het ook begrijpen dat mensen mijn vraag raar vinden. Maar je moet je eens in mijn plaats zetten. Als zus is het moeilijk om met je broer een diepgaand gesprek te voeren.Zeker als die een eerder terughoudende houding heeft. Depressief ?? Dan zou hij al jaar en dag Depressief moeten zijn.Dat is nu juist zijn levensstijl. |
| Mirna van Cleefniet aangemeld | zaterdag 27 januari 2007 @ 14:03antwoorden Laatst nog een interview gehad met de haagse courant waarin mij ook de vraag werd gesteld wat gothic is. Gothic heb je in vele vormen maar je bent er een als je je zo voelt, je heb Gothic bands, de intresse voor esoterische onderwerpen, intresse voor mysterie voor het leven en de dood, vaak intelligente mensen die rustig overkomen, Respect voor je medemens, en het dramatische gebeuren van gothic, ach wie in hokjes denkt zal niet snel verder komen. Ik ontwerp gothic stijlen maar ben ik dan een gothic? Waarom wil iedereen toch weten wat gothic is? Tja de diepzinnigheid is wel typisch gotich Groetjes ontwerpster Mirna van Cleef |
| kikiniet aangemeld | zondag 4 februari 2007 @ 09:56antwoorden tim als jou broer gothic is of word laat hem dan lekker
als jij later brandweerman wil worden houd ej broer ej toch ook niet tegen of wel nou dan moet je het ook niet mij hem doen van kiki p.s gothic is heel mooi |
| Sorayaniet aangemeld | woensdag 21 februari 2007 @ 05:23antwoorden maar ik las net weer een topic waar in stond dat evanescence en within temptation geen gothicmuziek was en dat metalmuziek niet gothicmuziek was ik ben nu in war |
| Plumniet aangemeld | zondag 4 maart 2007 @ 10:48antwoorden Nee, je broer is geen goth. Gothic heeft alles met muziek te maken, luisterd hij geen gothicbands, dan is hij geen goth.
Ooit eens aan gedacht op wikipedia te kijken? (http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcultuur)) En nee, Nightwish, Within Temptation etc. is geen gothic muziek. @ Rowena: Denk eens na voordat je iets post. Metal heeft niets met gothic te maken, en het is goth, niet 'gothic'. En erg gevoellig zijn de goths die ik ken niet, eerder heel erg sarcastisch en cynisch. =/ Bauhaus, Sisters of Mercy, The Cure, Joy Division, The Mission, Siouxsie and the Banshees, VNV Nation, d·t is gothic muziek. |
|
Dit topic is gesloten. Hier kunnen geen berichten meer worden geplaatst.