Wist je dat... De jongerenRaad heeft meegefietst met de Ride For The Roses

Discobus

AuteurDiscobus
Bjorn wannabe
vrijdag 23 november 2007 @ 09:23antwoorden
En dat is het juist Johnny! Sommige taxies rijden wekelijks veel te hard. Dat is niet prettig voor de inzittenden en al zeker niet veilig voor het andere verkeer (zoals fietser, voetgangers etc )

Om nog even op Tim zijn stukje te reageren; Dit is geen dicobus die uit de grond gestampt wordt om mooi in de krant te verschijnen of te tonen dit is lef. De PZC heeft contact opgenomen met mij om te vragen waarom ik met de discobus bezig ben. Daarop is mijn reactie geweest; jongeren veilig vervoer voor en na het stappen kunnen bieden.

Op het forum zijn we al een stap te ver in de ontwikkelingen rondom een discobus. Het idee van dit forum is; ideeen peilen. De beslissing om verder te gaan met de discobus zal in de raad worden genomen. Wel kunnen de argumenten op het forum in de vergadering worden meegenomen

Als de raad instemt met het idee van een discobus gaan we pas verder naar de fase van vergaderen, informatie inwinnen en contact opnemen met de gemeente en de ondernemers.
Bassie_Adriaan aangemeld
vrijdag 23 november 2007 @ 10:22antwoorden
Ik wil beginnen met te zeggen dat je net iedere taxichauffeur onder ÈÈn kam hebt geschoren om een discobus in te voeren. Een ongenuanceerde en populistische uitspraak om een bus in te voeren, ten kosten van harde werkende mensen die soms onder moeilijke omstandigheden hun werk moeten doen. Ik raad je aan eens te praten met die taxichauffeurs, vragen naar de stress en werkdruk dat op hun schouders en vooral tijdens de nachtelijke uren! En natuurlijk heb je wel eens een paar rotte appels in de mand, maar deze uitspraak doet onrecht aan taxichauffeurs.

Inhoudelijk nu, ten eerste het is goed dat een achterban meedenkt en zeker op zo constructieve wijze. Goeie argumenten, men wil vooruitgang en men pleit voor kwaliteit. Als je de achterban raadpleegt die gaan natuurlijk voorop lopen. Dat is Nederland, iedereen heeft een mening, mag het uiten en misschien is dit wel ÈÈn van de weinige projecten waar de harten zo voor warm lopen dat men de moeite neemt zo mee te denken. Onarm het concept. En ja de details kun je dankzij de hulp van al deze reacties, makkelijker uitwerken.

Denk dat je al deze reacties, moet zien als een positief beeld. Al ga ik inhoudelijk op in en zie ik potentieel in het plan. Ik zet er wat kanttekeningen achter, maar zo vrije en open discussie zorgt voor een goede basis om verder in contact te treden met je achterban.

'Ich habe es nicht gewusst'

Bjorn wannabe
vrijdag 23 november 2007 @ 13:37antwoorden
Tim, ik kan me volledig vinden in het feit dat de taxi chauffeurs een grote werkdruk hebben en dat deze mensen daardoor veel stress hebben. Het is precies zoals je zegt;
"En natuurlijk heb je wel eens een paar rotte appels in de mand". Ik zal de volgende keer proberen nauwkeuriger formuleren, want dit is wel wat ik probeerde aan te duiden met mijn uitspraak.

De formulering was misschien niet helemaal helder, maar deze uitspraak is in mijn ogen niet bedoeld om populistisch over te komen en de discobus in te voeren. Mijn doel is; jongeren veilig vervoer voor en na het stappen kunnen bieden. Een manier om dit te doen is door een discobus in te voeren. Met populisme bereiken mensen niks. Een idee omzetten naar een goed lopend project is waar wij het over moeten hebben, en waar mensen iets mee kunnen bereiken.

De reacties die op dit forum binnen komen worden door mij met open armen ontvangen. Of het nu gaat om argumenten die voor of tegen de discobus pleiten. Het forum heeft al veel nuttige reacties opgeleverd over waarom er wel of niet een discobus zou moeten komen. Maar het heeft ook al oplossingen geboden voor problemen die er mogelijk zouden kunnen zijn als de bus er zou wezen. Kijk maar naar bewaking en cameraís in de discobus.

Ik sluit me helemaal aan bij Pascal. We moeten als JRB zoveel mogelijk informatie inwinnen. Pas als er voldoende informatie is kunnen we verder. In ieder geval is wel gebleken dat veel mensen potentieel in de bus zien. En dit forum en de Poll zouden we kunnen zien als fase 1. Zoals Tim al aangaf zou er in de tweede fase naar;
- onderzoek gekeken moeten worden
- advies inwinnen
- financieel plan
Maar deze fase kan pas ingaan als de raad daar mee instemt.

En daar gaan wij het de 29ste over hebben. Alle argumenten die op dit forum zijn gegeven zullen daar in meegenomen worden. Hierdoor krijgt de raad een goed beeld van de situatie en kan zij een beslissing nemen over het wel of niet doorgaan met het idee van de discobus.

Maar tot die vergadering denk ik dat we op het forum nieuwe ideeÎn moeten posten. En of deze nu voor of tegen de discobus pleiten. Alle argumenten/ideeÎn zijn welkom.
Bassie_Adriaan aangemeld
vrijdag 23 november 2007 @ 18:55antwoorden
Beste Bjˆrn,
Allereerst bedankt voor je nuancering van je woorden, ik denk dat je daarmee een hoop boze reacties van chauffeurs hebt verkomen.
Moet zeggen dat je doel inderdaad nobel is en van mijn kant woord populisme misschien voorbarig was. Ik denk dat de genoemde fases inderdaad verstandig zijn voor zo belangrijk project. Ik ben blij te zien dat het niet over ÈÈn nacht ijs gaat.

Zo chauffeurniet aangemeld
zaterdag 24 november 2007 @ 18:13antwoorden
Ik ben dus zo chauffeur die in de nacht allemaal van die dronke gasten naar huis mag brengen. Maargoed.. die bassie_adriaan gast maakt dus een punt. Als jij dus echt ìvoorzitterî bent van dit clubje gasten dan mag je wel eens een beetje beter op je woorden letten vriend! Dit en meer kleine dingen zorgt voor een slechte imago van ons vak, waar we verdomd veel tijd insteken. Uiteindelijk kan het mijn geen rambam schelen of zo bus er komt, we motten er allemaal toch voor betalen, maar doe het nooit over de ruggen van ons chauffeurs.
Verontruste ouderniet aangemeld
donderdag 29 november 2007 @ 14:48antwoorden
Zo, Zo chauffeur, misschien komt het wel omdat deze 'voorzitter van dat clubje gasten' dermate klote ervaringen heeft met een aantal chauffeurs dat die zelf al hebben gezorgd voor dat slechte imago in jullie vak. Als een aantal van jullie zich werkelijk om het 'vak' van taxichauffeur zouden bekommeren en ook daadwerkelijk zouden uitvoeren zoals het hoort zou een discussie om een disco bus helemaal niet nodig zijjn geweest.
Helaas hebben mijn kinderen ook slechte ervaringen met het rijgedrag van een aantal van jullie dat ik het ze verboden heb nog maar ÈÈn voet in die taxi te zetten. Slecht imago? Terecht, met dank aan je collega's. Ga daar eerst maar eens mee aan de slag voordat je iemand loopt af te zeiken die het goed bedoeld met de jongeren van Borsele. Vriend....
Blast aangemeld
donderdag 29 november 2007 @ 22:45antwoorden
Vanavond was er een vergadering van de Jongerenraad Borsele waar het onderwerp 'De Discobus' ter sprake is gekomen. Tijdens deze vergadering is besloten dat we meer willen weten over dit fenomeen.

We hebben besloten een plan van aanpak te maken met daarin wat we willen bereiken met de discobus, wat er allemaal uitgezocht moet worden etcetera. Dit plan van aanpak zal o.a. door de ambtelijk secretaris in samenwerking met mensen van de werkgroep veiligheid worden geschreven.

Zodra dit plan van aanpak er is zal er een onderzoek gedaan worden uit naam van de jongerenraad over de haalbaarheid, en andere zaken die daarbij komen kijken.

We gaan niet direct in het diepe springen (he Tim ). Eerst komt er een gedegen onderzoek, niemand heeft immers baat bij een project waar van tevoren te weinig onderzoek naar is gedaan. (En dus mogelijk zal uitlopen op een flop.)

Zodra er vorderingen zijn zullen we dit uiteraard z.s.m. melden.

Een klein verzoek naar aanleiding van een aantal reacties hier: Ik snap dat er wat frustraties over en weer zijn, probeer toch de kalmte te bewaren en een nette inhoudelijke discussie te voeren. Hier is het forum immers voor bedoeld.
Bassie_Adriaan aangemeld
woensdag 2 januari 2008 @ 06:35antwoorden
Even bij lezen in het nieuwe jaar dat goed een mens goed niet waar Blast. Ik liep een beetje achter. Inderdaad een verhitte discussie kan nog wel eens tot wat leiden, waar je niet veel verder meekomt.

Inhoudelijk ingaan op het besluit is het verstandig dat je eerst kijkt of je eerst je diploma kan halen, dan met je discobus in het diepe ten ondergaat. Ik hoop wel gezien de website er op dit moment een beetje droogjes voorstaat (met alle respect), hoop ik de vooruitgang in alle openheid te kunnen volgen net als alle andere jongeren en burgers van Borsele en omstreken.

Niet ingelogd!
inloggen - registreren
:) >:) B) :> :'( :8( :D :k :x :o 8) :( :\ ;) :p >:) :s