Een nieuwe soap
| Auteur | Een nieuwe soap |
| JurgenF webmaster | vrijdag 1 april 2011 @ 21:18antwoorden Hallo allemaal,
Hebben jullie de soaps wel eens gelezen op het forum? Zoals deze... http://jongerenraadborsele.nl/forum/topic/56 Ik vind dat we een nieuw seizoen moeten starten met de nieuwe leden en ik nomineer Marije voor de eerste aflevering... Wat! Is dit geen imageboard? |
| marije jongerenraad | zaterdag 2 april 2011 @ 10:58antwoorden super vet!
maar wat ik nog niet snap of dat de personen echt helemaal verzonnen zijn, of dat de soap met de leden is. Want in de vorige soap had je lascal en melandy of zo? |
| JurgenF webmaster | zaterdag 2 april 2011 @ 13:02antwoorden Ik denk dat een beetje door elkaar het leukst is, dus met slechte naamsveranderingen enz. zoals je idd ook Frans had Wat! Is dit geen imageboard? |
| marije jongerenraad | dinsdag 5 april 2011 @ 14:11antwoorden Aflevering 1:
Er was eens een vrouwelijke mijnwerkster. Ze heette Anne. Anne ging alleen lopen door de bossen in Domburg. Daar kwam ze een groote mammoet tegen! Hallo mammoet! zei ze vrolijk tegen het grootte gevaarlijke beest. Echter deed de grootte mammoet niets terug, en liep gewoon verder. Een tijdje later kwam ze weer iemand tegen. Het was een jongen met blond haar en een bril. De jonge kwam op haar af en glimlachte vrolijk. Wat doen kleine meisjes hier in dit bos vroeg de jongen? vervelen, antwoorde Anne. Daar weet ik wel iets op! zei de jongen. Kom maar met mij mee, ik weet iets leuks te doen. De jongen stelde zich voor aan Anne. Hij heette Kevin. Samen liepen ze naar een groot kasteel waar een hele groep al bezig was met het vouwen van ballonnen. Wat doen die rare mensen daar? Vroeg Anne aan Kevin. Vanaf nu zijn dat je vrienden! antwoorde Kevin, of je het nou leuk vind of niet, vanaf nu hoor je hier bij! Help! dacht Anne, ik wil echt niet gezien worden met al die debielen. Langzaam kwam de groep met rare mensen op Anne af om hun voor te stellen. einde aflevering 1, ik nomineer nu Niels om aflevering 2 te schrijven! |
| niels730 jongerenraad | dinsdag 5 april 2011 @ 21:20antwoorden Aflevering 2:
Een van de nieuwe vrienden van Anne de mijnwekster was Zafira, net zoals van die auto. Zij kwam heel dringend op Anne af, waardoor Anne een minder fijn gevoel kreeg. Snel dook ze weg achter Kevin die rustig zei, dat is Zafira maar, die doet geen vlieg kwaad. Ondertussen was Karie bezig de paarden te verzorgen, want ja, dat moet natuurlijk ook gebeuren. Anne ging daar maar eens kijken terwijl Kevin aan Zafira vroeg wat dat alles te betekenen had. Zafira ontloopt hem en wilt niet zeggen wat ze tegen Anne heeft. Opeens klonk er een afgrijselijk geluid uit het kasteel. Iedereen rende naar binnen en troffen daar Ramije aan die vrolijk op haar mondharmonica zat te blazen. Anne en Karie kwamen ook aanlopen, zei hoorden het geluid ook en wilden wel eens weten wat het was. Ramije mocht geen gebruik meer maken van haar mondharmonica en toch deed ze het, wat nu..... Einde aflevering 2, ik nomineer nu Saphira om verder te schrijven voor aflevering 3 |
| Saphira jongerenraad | woensdag 6 april 2011 @ 20:56antwoorden Aflevering 3:
Daar kwam de grote Naro, zijn hoofd was helemaal rood van woede. Naro pakte Ramije op aan haar haren en zette haar zo in de 1200 jaar oude boom. Toen riep Bp: he wat doe jij nou? Die boom is bijzonder, daar ga je toch niet zomaar iemand inzetten ! Bp verdween in het bos en Naro droeg Laup op om hem te gaan zoeken. Toen het begon te schemeren waren ze nog niet terug, en ging heel de groep zoeken, opeens was daar een hele enge meneer met een auto. We mocht niet in het bos omdat het bos van de enge meneer was. Hij nam zijn luchtbuks en wij renden heel hard weg.... Einde aflevering 3 (wel een slechte haha) Ik nomineer Arieke om aflevering 4 te schrijven. |
| Ariekeniet aangemeld | donderdag 7 april 2011 @ 11:02antwoorden Aflevering 4 :
Toen hoorde ze harde kreun het kwam van onder de grond. Het was Bp hij lag helemaal ingegraven. Iedereen lachte. Laup kwam ook aan rennen hij zij wie is die duitser.toen zach Hij dat het Bp was.Maar toen hoorde ze een harde knal. Wat was dat. De boswachter natuurlijk zij Naro is iedereen hier hij telde ja iedereen is er.Ze gingen kijken wie het was. De boswachter kwam naar hun toen ik heb de enge man dood gemaakt.Karie zij kom we gaan Carnavallen.Ze waren aan het feesten toen zij Liearos ..... Einde aflevering 4 Ik nomineer Julia om aflevering 5 te schrijven |
| Julia jongerenraad | zondag 10 april 2011 @ 17:39antwoorden Aflevering 5:
.. iets onverstaanbaars, gilt en zet het op een lopen. Iedereen staat opeens stil en stopt met carnavallen. Het is stil, het enige wat je nog hoort is de wind die door de bladeren heen waait. Iedereen is in shock, iedereen denkt hetzelfde, maar niemand zegt het, totdat Naro opeens zijn mond optrekt en vraagt: ‘Waarom liep ze nou opeens weg?’ Niemand zegt iets, want niemand weet het. ‘Wat nu,’ roept Anne in paniek en ze kijkt iedereen vragend aan. ‘Misschien zien we haar wel nooit meer terug.., ‘ zegt Kevin zachtjes, maar duidelijk zodat iedereen het hoort. Ramije begint te huilen. Het begint met snikken, maar steeds duidelijker en harder zodat iedereen in het bos (zover er mensen, dieren of monsters in het bos zitten) haar hoort huilen. Frans loopt naar haar toe en zegt boos: ‘Ssst, zo worden straks alle mieren nog wakker door jou gejank!’ Helaas helpt het niet en begint Ramije nog harder te huilen. Frans zucht en schud zijn hoofd. Gelukkig schiet Bp haar te hulp door haar te troosten en te zeggen dat alles goed komt. Opeens zegt Laup: ‘Misschien moeten we haar gewoon gaan zoeken.’ Iedereen kijkt elkaar verbaast, maar dan knikken ze allemaal instemmend. ‘Misschien zit ze wel gewoon in het kasteel,’ zegt Zafira. ‘Ja, kom laten we met z’n allen naar het kasteel lopen,’ zegt Karie. Ze lopen met z’n allen zwijgend terug naar het kasteel. Je hoort alleen af en toe een snik ontsnappen bij Ramije, maar zodra Frans haar aankijkt, houd ze op en loopt ook zwijgend met de rest mee. Terug aangekomen bij het kasteel staan ze opeens met z’n alleen stil. Ze kijken elkaar aan en stellen een plan op. Iedereen gaat een andere kant op om Liearos te zoeken. Je hoort iedereen schreeuwen: ‘Liearos!’ ‘Liearos, waar ben jeee?’ Totdat iemand opeens roept: ‘Gevonden!’ Ze lopen met z’n allen naar de slaapkamer waar Liearos slaapt en ze zien haar liggen onder haar bed en horen haar zachtjes maar duidelijk snikken. Ramije zit naast haar bed en zegt opgelucht en met betraande ogen: ‘Gelukkig heb ik haar gevonden, want ik dacht dat ik haar noooit meer terug zou zien!’ Iedereen staat om het bed van Liearos heen en Anne roept verontwaardigd: ‘Waarom liep je nou opeens weg? Waarom liet je ons nou in de steek? Wij waren hartstikke ongerust!’ Liearos komt langzaam en voorzichtig onder haar bed vandaan en kijtk iedereen met haar betraande ogen aan. Vervolgens zegt ze met een heel zacht, zielig en klein stemmetje: ‘Ik zag een kikker..’ Iedereen kijkt haar verbaast aan en… Einde aflevering 5. Ik nomineer Jurgen om aflevering 6 te schrijven. |
| JurgenF webmaster | zondag 17 april 2011 @ 20:57antwoorden Aflevering 6:
...eigenlijk weet niemand goed wat ze moeten doen. Naro besluit iedereen maar naar bed te sturen, maar Liearos zegt zacht tegen BP dat ze moeten praten. BP knikt en samen lopen ze door de omgeving van het kasteel. Met grote ogen kijkt Liearos in de ogen van BP. Samen praten ze over wat Liearos dwars zit: ze kan niet om gaan met haar fobie voor kikkers. BP knikt steeds begrijpelijk en langzaam maar zeker gaat hij steeds dichter bij Liearos lopen. Ondertussen in het kasteel: Frans ligt op zijn bed. Hij denk na over wat er vandaag allemaal gebeurde en wat hij allemaal heeft gezegt. Hij maakte zich zorgen over wat hij tegen Ramije schreeuwde en hoe de andere kasteelbewonders daar over dachten. Een kamer verderop zat Zafira in haar nachtjapon op haar bed. Ook Zafira was aan het nadenken over wat er die dag gebeurt was. Ze was bij Rameije gaan zitten en samen probeerden ze elkaar op te vrolijken “Was er maar een manier om weg te kunnen van dit alles, gewoon voor een weekendje ofzo. Even niet het allerdaagse leven van het kasteel maar gewoon eens wat anders”. Rameije was eerst een beetje negatief over maar daarna moest ze Zafira wel gelijk geven. “Hadden we maar een tijdmaschine”. Zafira sprong op: ik weet wie wij nodig hebben! [reclameblok] Heeft u last van 'ballonhanden'? Bestel nu speciale anti-balonnengeur zeep van têteblack. Heeft u het gevoel dat u bergen moet verzetten? Investeer dan aan de Mountaindestroyer 3000! Wij maken geheid van al uw bergen een hoopje as. Is uw koffer altijd te klein om al uw schoenen voor het weekend mee te nemen. Wij presenteren u de Jumbokoffer Zafira®. Geniet van onbeperkte bagageruimte voor alles wat u maar nodig kunt hebben tijdens uw wel verdiende weekendje weg. Liearos en BP liepen nogsteeds door de donkere nacht. Lieros dacht aan de jongen waar ze de afgelopen dagen zoveel mee in gedachten zat. Hij was zo knap en op een bepaale manier ook wel aardig, al moest je wel een beetje door zijn buitenkant heenkijken. Ondertussen probeerde BP subtiel zijn hand die van Liearos te laten raken. Maar Liearos deed snel een stap opzij en ... Rosalie mag nummer 7 schrijven Wat! Is dit geen imageboard? |
| Rosalie jongerenraad | woensdag 20 april 2011 @ 19:59antwoorden Aflevering 7 (mijn lievelingsgetal)
.. schreeuwde: 'WHAAAAAAAAAAAH, kijk daar! Een Kikker!' Liearos rende in paniek terug naar het kasteel. BP bleef verbijsterd achter. 'Het was me verdorie bijna gelukt en zo'n stomme kikker moet het verpesten.' BP stond op het punt ook terug te keren naar het kasteel, totdat hij plotseling een vreemd geluid hoorde.. Het kwam uit de bosjes. BP liep richting de bosjes, hij passeerde ook de kikker, waar hij op ging staan: 'Stom beest, door jou is Liearos weggerent'. Een maal bij de bosjes aangekomen schrikt BP: ......... Annemijn, uw beurt. |
| Annemijn jongerenraad | dinsdag 26 april 2011 @ 19:59antwoorden Het was Ramije die schreeuwde:' Aaaaaaaaaaaah! Ik ben nog nooit naar de wc geweest!'. BP schrok zich rot! Ramije ook altijd met haar rare opmerkingen. BP hielp Ramije uit de bosjes en samen liepen ze terug naar het kasteel. Daar was gelukkig een wc! Nadat Ramije voor het eerst in haar hele leven naar de wc geweest was ging ze samen met Kevin een biertje drinken. Dit keer geen Hertog Jan, Keizerskroon of Heineken maar Delirium tremens! Karie en Ojël waren druk aan het carnavallen en wraps aan het eten. Wat was het toch gezellig in het kasteel! Liearos en Anne lagen lekker te slapen op de bar totdat BP binnenkwam en schreeuwde:..............
Bob, jij mag verder schrijven! |
| Bobniet aangemeld | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:57antwoorden Aflevering 9:
'Ik ga naar Libië!' Liearos en Anne schrikken wakker en staren naar BP die met een big smile voor hun neus staat. 'W-w-wat?', stameld Liearos. Voordat de rest iets kan zeggen komt Naro binnen gerent en roept heel blij: 'We gaan op geheime missie.' Het blijft stil. 'Waarom zeggen jullie niets?', vraagt Naro verbaast. 'Jawor, gaan we eindelijk eens iets spannends doen,ga ik weg', zegt BP mopperend. Naro kijkt hem verbaast aan. Ik ga naar Libië, legt BP uit. 'Ik ga als soldaat vechten in de oorlog.' 'Je hebt je pak in ieder geval al aangetrokken,' mompelt iemand zachtjes. Kevin is nieuwschierig (net als de rest trouwens) en vraagt: 'Naro, wat bedoel je met geheime missie?' 'Wat gaan we doen?' Naro kijk iedereen aan en zegt: 'Daar kan ik jullie nog niets over vertellen, info volgt later, ik kan jullie alleen alvast vertellen dat we naar de Zuid-Pool gaan.' Even later zitten Liearos en BP bij elkaar. 'Ga je echt weg?' vraagt Liearos zachtjes. BP knikt. Liearos zegt: 'Ik ga mee.' BP glimlacht. Iedereen zit nogsteeds in de bar en ze praten druk met elkaar. Er worden allerlei ideeën op gedaan waarom ze naar de Zuid-Pool gaan, maar geen van de ideeën is logisch. 'Misschien vieren ze daar ook wel carnaval' zegt Karie optimistisch. Dat lijkt haar wel een goed idee! Opeens komt er een jongeman binnen lopen, hij begroet Niels, maar iedereen kijkt hem verbaast na en vraagt zich af wat hij hier doet. Hij draait zich om naar de groep en zegt: 'Hallo, ik ben Xander en ik kom...' Niels, jij mag verder schrijven! |